Русенската компания "Дунав турс" е продала един от първите си кораби - "Русе", съобщават от дружеството. "Русе" и "София" са първите български луксозни туристически кораби по река Дунав.
Във вторник „Русе“ ще отплава за Холандия. Новият собственик ще използва кораба за провеждане на различни събития, а надеждата е той да носи същото име.
Корабът е плавал по Дунав 33 години. "Единствено постоянното обновяване и модернизиране на флота би ни позволило да бъдем конкурентноспособни и в бъдеще. Предстоят ни инвестиции, които ще ни помогнат да бъдем модерен и търсен партньор на туристическия пазар", коментира Катя Стоянова, главен изпълнителен директор на „Дунав Турс“.
Над 140 хиляди са превозените пасажери, предимно от Австрия и Германия, от 1984 година до днес. Най-дългите круизи са били от немския град Пасау до украинския Вилково, както и до делтата на река Дунав.
На 17 октомври 1983 с платформа по море са докарани и пуснати на вода в устието на р. Дунав двата пътнически кораба “София” и “Русе”, построени в корабостроителница “Де Бисбош”, Холандия. Те са с дължина 113 метра и със сто и три кабини, разположени на две палуби. Те са кораби-близнаци с капацитет 200 легла и 55 души екипаж, категория 4 звезди и са пригодени за круизни пътувания по р. Дунав.
Във вторник корабът ще отплава за Гюргево с осемчленен екипаж. Предаването му на новия собственик ще бъде на 19 април в Констанца, където отново на специална платформа ще бъде натоварен на друг кораб, за да се върне на река Рейн – там, където е бил построен.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате