Инвеститорите в инфраструктура вече се опасяват заради прекомерното оскъпяване на проектите, пише онлайн изданието ipe.com, като се позовава на данни на изследователската компания Preqin.
Статистиката сочи, че делът на инвеститорите, които са изразили безпокойството си заради нарастващите цени, се е увеличил от 13% в началото на тази година до 56%.
Проучванията на компанията показват, че средната стойност на сделките се увеличава с 56 на сто от 2013 г. насам.
Трансакциите, приключени през 2013 г., са били на средна стойност 401 млн. долара, а към края на първото полугодие средната стойност на една сделка вече възлиза на 626 млн. долара. Заради този ръст намалява и броят на сделките – от над 1 000 през първата половина на 2013 г. до 325 за това полугодие.
Значителен ръст на средната стойност на сделките се регистрира в транспорта, телекомуникациите, енергетиката и други сектори, където се развиват инфраструктурни проекти.
Най-силен ръст на средната стойност на сделките се наблюдава в Северна Америка и Европа, отчита още компанията. С най-бързи темпове растат цените на старите активи, които подлежат на пълно преобразяване, в сравнение с новите проекти.
Инвеститорите се опасяват, че капиталите, които са ангажирали за инфраструктурни проекти, няма да донесат достатъчно висока възвръщаемост, на която те залагат, насочвайки се към сектора.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате