Акциите на разработчика на игри за социалната мрежа Zynga се сринаха с над 9% след обявяването на резултатите за второто тримесечие. Компанията отчете нетна загуба от 4,4 млн. долара - под очакванията на пазара, но поне по отношение на приходите надмина очакванията, пише Wall Street Journal.
Потребителската база на компанията продължава да спада. Компанията отчете 61 млн. средномесечно активни потребители – с 26% по-малко на годишна база и с 11% под броя им през първото тримесечие. Повечето от тях играят игрите на Zynga на мобилни устройства, но и техният брой намалява с 23% на месечна база и с 11% на тримесечна. Броят на всекидневно играещите пада с 15% на годишна база до 18 млн. души.
С падането на потребителската база спадат и финансовите резултати.
За второто тримесечие, което приключи на 30 юни, базираният в Сан Франциско концерн, станал популярен с игрите си FarmVille и Words with Friends, отчита приходи в размер на 181,7 млн. долара (спад от 19% на годишна база). Приходите от онлайн игри намаляват с 16%, докато рекламните приходи се повишават с 22% на годишна база, но са с 8% по-ниски от отчетените през първото тримесечие.
Zynga отчита и нетна загуба в размер 4,45 млн. долара, или 0 долара на акция по международните стандарти. Преди година обаче загубата беше 26,9 млн. долара, или 3 цента за акция.
Wall Street очакваше печалба на акция от 0,00 долара при приходи от 169,4 млн. долара, показва анкета на Thomson Reuters. В следборсовата сесия акциите се сринаха с над 9 на сто, след като в редовната сесия обезценяването бе от по-малко от 1 на сто до 2,97 долара.
Лекото подобряване на някои показатели през второто тримесечие се дължи на по-ниските разходи, най-вече заради ползите, произтичаща от промяната в приблизителната оценка на справедливата стойност след неотдавнашното придобиване. Zynga купи социалното казино Rising Tide Games през миналата година. Според Гибьо за резултата са спомогнали и по-ниските разходи за маркетинг, които са се свили с 1,2%.
„Имаме още работа за вършене, за да направим обрат", заяви главният изпълнителен директор Франк Гибьо, макар че изрази оптимизъм за стъпките, които компанията е предприела, за „направи повече с по-малко."
Zynga преживя мълниеноснен ръст, до голяма степен благодарение на маркетинговите си отношения с Facebook, в ранните си дни. Откакто обаче компанията стана публична в края на 2011 г., акциите се сринаха. Книжата направиха своя дебют на цена от 11 долара, достигнаха пик от 14,69 долара за брой два месеца след IPO-то, а сега се търгуват за под 3 долара.
Компанията се опитва да укрепи своите кешови наличности, като обяви съкращения на персонала през миналата година. Сега броят на служителите е наполовина на този отпреди пика.
Zinga обяви и че ще продаде своята седеметажна централа в Сан Франциско. Компанията също така свива и разходите си за маркетинг.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
Прощаваме се с поета Найден Вълчев, автор на "Една българска роза"
Времето днес: Облачно, на места със слаби превалявания
Знаци, че той не ви харесва