След като на 15-и януари бяха обявени номинациите за „Оскар“, пиратското сваляне на номинираните филми по целия свят се увеличи с 385% в рамките на 30-дневен период, пише Blooomberg.
Данните са на холандската компания Irdeto, която следи онлайн пиратството. Случилото се е довело до загубата на близо 41 млн. долара за филмовите компании през месеца след номинациите, посочва Irdeto, която е следила специално номинираните за най-добър филм, най-добър режисьор, най-добра актриса и най-добър актьор.
Това е голям удар за индустрията, а както изглежда, тя е далеч от решението на проблема с нарастващите заплахи от пиратството.
Една опция за студиата е да пускат филмите си онлайн и в кината по едно и също време. Хората просто искат да могат да видят филма у дома, твърди Рори О'Конър, експерт на Irdeto по онлайн пиратството и мерките за противодействие.
"Ние трябва да се движим със скоростта на интернет, а не по традиционния начин, който беше базиран на филмовите ленти, които пътуваха из страната и след това отиваха в чужбина“, посочва О'Конър. Той призовава за пускане на филмите на една дата в целия свят – ход, който ще позволи на компаниите да увеличат максимално приходите си.
Пускането на филма във всички канали за дистрибуция не е опция, твърди Джеф Гомез, главен изпълнителен директор на компанията Starlight Runner Entertainment, която се занимава с маркетингови консултации за филми.
Студиата не искат да пречат на веригите от кина, посочва Гомез. По думите му въпреки че ранната онлайн премиера е свършила добра работа при филми като „Убийственото интервю“, лентата беше пусната в различни платформи за стрийминг и сваляне. По последни данни филмът е събрал 51 млн. долара миналия месец. Бюджетът му за маркетинг и реклама пък е 60 млн. долара.
Майкъл Смит, професор по информационни науки и маркетинг в университета Карнеги Мелън в Питсбърг, твърди, че целта на филмовата индустрия е „да се опита да намери начин да накара по-платежоспособните потребители да плащат повече, но да продължи да продава по-евтино на онези, които не могат да плащат много“.
„Въпросът е дали ще може да се измисли нещо друго, което да проработи? Отговорът несъмнено е да“, коментира Смит. Една от възможностите може да бъде абонаментът за pay-per-view (плащане на гледане) онлайн при излизането на филма по кината.
"Проблемът е, че всеки път, в който се опитвам да го направя, собствениците на киносалони полудяват и казват: „Хей, ако направиш това, ние няма да го показваме в кината“, допълва Смит. По думите му това е класически проблем.
Irdeto до голяма степен обвинява за пиратството холивудските компании, занимаващи се с показа на филми. На тях се падат около 31% от общия брой нелегални сваляния, посочват от компанията.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Рей Далио: ОАЕ е като Силициевата долина за инвестиционния мениджмънт
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Турски трафикант изхвърли в морето 37 мигранти, едно дете загина
Кредитен експерт: Няма нищо страшно, плащаме с левове, рестото - в евро
Без съгласие между социалните партньори за бюджета на НЗОК
Как да се предпазим от фалшиви оферти и промоции за Коледа и Нова година?
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия