Родените между началото на 80-те и средата на 90-те, или т.нар. millenials, на втория по големина пазар на злато в света не купуват по начина, по който техните родители го правеха, пише Quartz.
Демографската промяна в Индия започва да личи в навиците за пазаруване в страната, която купува 663 тона злато годишно, посочва се в януарския доклад на Световния съвет по златото (WGC). Лидер е Китай със 700 - 750 тона.
По-младите индийци не мислят като своите родители по отношение на златото. „По-младото поколение купувачи в градовете е изкушено от други продукти. В резултат на това златото се конкурира с дизайнерски и луксозни модни стоки, както и със смартфоните, когато става дума за сериозни покупки“, посочва докладът.
Индийските домакинства залагат на златото както за украшения, така и като инвестиция. Това е неделима част от традициите за сватби, религиозни церемонии и други ритуали.
В действителност на сватбите се падат около 40% от всички продажби на злато в страната. Обикновено пикът на купуването на злато е през периодите април-юни и септември-януари.
Популярността на традиционните празници обаче намалява сред младите хора в градовете.
„Първо, хората отдават по-малко значение на културните събития. Второ, по-младите жени, които търсят украшения на по-ниски цени, се увеличават“, коментира С. Субраманиам, главният изпълнителен директор на Titan. Към юни 2016 г. Titan е един от най-големите търговци на дребно на златни бижута в Индия, който продава под марката Tanishq.
От своя страна, търговците се адаптират. През последните няколко години големите играчи като Titan и Malabar Gold пуснаха подбрандове, като Mia и Starlet, насочени към младите дами. Тези продукти обикновено са по-леки и по-стилни. Въведени са и нови маркетингови и рекламни стратегии.
Освен това една нова категория от играчи – онлайн търговци като Bluestone и Melora, отварят пазара за по-младите купувачи, които експериментират повече. По-голямата част от тези търговци са насочени към жените между 25 и 35 години.
Междувременно традиционните търговци също навлизат в онлайн бизнеса. През май 2016 г. Titan обяви придобиването на мажоритарен дял в CaratLane, онлайн търговец на бижута.
Тази промяна в потребителските предпочитания се случва в момент, в който индийският пазар на бижута се бори със спад в търсенето, който достигна седемгодишно дъно през 2016 г. И въпреки това има 500 млн. индийци под 25-годишна възраст, което означава и много предстоящи сватби.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате