Феновете на поп звездата Кейти Пери се събудиха в петък с имейл на телефоните си, известяващ, че новият ѝ сингъл „Chained to the Rhythm” е достъпен чрез стрийминг. Те получиха още едно напомняне, когато влязоха във Facebook, където певицата има над 70 млн. фенове. Това обаче не се оказа достатъчно. Почитателите на звездата в Лос Анджелис и Лондон се сблъскаха и с множество билбордове по темата, пише Bloomberg.
Кое е най-доброто за Кейти Пери в случая? Всичко това ѝ е безплатно. Най-популярната платена музикална услуга в света ще проведе дълга няколко месеца промоционална кампания до излизането на петия студиен албум на Пери през лятото. Това ще е първият ѝ албум след излезлия през 2013 г. „Prism”, който оглави класациите. Рекламите на компанията, свързани с Кейти Пери, ще продължат в опит фирмата да докаже, че може да помага за продажбата на албуми и билети за концерти по-добре от всяка друга радиостанция или конкурентна стрийминг услуга.
„Те бяха онези, които казаха: „Искаме да направим това голяма част от всичко, което правим, искаме да ви дадем всички нива на подкрепа“, коментира Мартин Киркъп, партньор в Direct Management Group, която представлява Пери. „Не сме искали билбордове. Те ги предложиха“.
Базираната в Стокхолм компания е критикувана от изпълнители във връзка с отчисленията, които им плаща, за да използва тяхната музика в своята безплатна услуга. Тейлър Суифт отказа да предостави новия си албум на Spotify в края на 2014 г. На фона на споровете със звукозаписните компании и на подготовката за първично публично предлагане компанията прекара последната година, изграждайки екипи и услуги, които да подобрят нейната връзка с индустрията.
„Мислихме доста за това как да се позиционираме и да бъдем по-добър партньор на изпълнителите“, коментира Стефан Блом, главен директор Съдържание на Spotify, “Нямахме екип за маркетиране на изпълнители, а сега имаме. Това е директно последствие от разговорите ни с Трой, както и с мениджъри на изпълнители и звукозаписни компании“.
Трой всъщност е Трой Картър – мениджър ветеран, който в момента е главен ръководител на създаването на услуги за Spotify. Той започва кариерата си, работейки с рапъри като Уил Смит и Нели, преди да се премести в Лос Анджелис и да подпише договор с клиент, който го превръща в ключова фигура в индустрията: Лейди Гага.
Картър е вече е инвеститор в Spotify, когато постъпва в компанията през юни, като главна връзка с музикалната индустрия. Той събира малък екип от директори от звукозаписни компании, издатели и експерти от рекламни агенции, които да помогнат на Spotify да отговори по-добре на нуждите на изпълнителите.
„Това е моята задача“, посочва той в интервю.
Spotify вече вижда резултати. Ръководителят на лейбъла на The Weeknd – Republic Records, приветства историческата подкрепа на компанията, след която изпълнителят постави рекорд за най-много брой стриймове за един ден. Неговият албум „Starboy” оглавяваше класациите пет поредни седмици.
Размерът на Spotify я прави трудна за избягване от изпълнителите. Услугата миналата година обяви, че вече има над 100 млн. потребители, в това число 40 млн. абонати, които плащат по 9,99 долара на месец. Нейните над 60 млн. потребители на безплатната ѝ услуга чуват реклами между песните и не се радват на същите функционалности както при абонамента. И все пак Spotify продължава да е на загуба заради високите лицензионни такси и има нужда да сключи нови сделки с големите звукозаписни компании, за да запази достъпа си до произведенията на топ изпълнителите.
И въпреки растежа си Spotify трябваше да изчака известно време, за да предложи част от албумите на най-популярните изпълнители през последните години. Почти всички от най-номинираните за наградите „Грами“ певци, в това число Бионсе и Дрейк, дадоха ексклузивни права на Tidal или Apple Music за ползването на албумите им, заради връзките си с тези услуги.
Тези услуги също така помагат за маркетинга на тези изпълнители и са наели добре познати личности от индустрията, като се опитват да подобрят собствените си връзки с музикантите.
Повечето звукозаписни компании пък все още настояват стрийминг услугите да им позволяват да избират дали искат музиката да бъде достъпна в безплатните им предложения. И все пак съпротивата към Spotify, в частност към нейната безплатна услуга, отслабва, твърди Картър. Все по-малко изпълнители пък искат да налагат рестрикции за музиката си и в платената услуга.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
Прощаваме се с поета Найден Вълчев, автор на "Една българска роза"
Времето днес: Облачно, на места със слаби превалявания
Знаци, че той не ви харесва