Този ръст на приходите и пазарното представяне през 2021 г. ще бъде трудно да се поддържат при по-предизвикателните пазарни и финансови условия през 2022 г. Ниската инфлация и хлабавата парична политика, която я придружаваше, бяха благодат за технологичния сектор. От една страна, това вливаше пари на пазара и надуваше оценките; от друга страна, то водеше до ниска доходност на облигациите, която се използва като дисконтов фактор за оценяване на бъдещите печалби. С покачването на лихвите ще пострадат настоящите оценки на компаниите в растеж, чиито най-добри години са далеч напред.
Въпросът сега е колко от това вече е калкулирано от пазара. Перспективата за покачване на лихвените проценти изтри около една четвърт от цените на акциите на софтуерните компании с висок растеж след началото на ноември, преди частичния обрат през втората половина на декември.
Много части от технологичната индустрия също така навлизат в период на по-бавен растеж, тъй като сравненията на годишна база стават все по-трудни. Бумът в електронната търговия през 2020 г. донесе 38% ръст на онлайн продажбите в САЩ през последното тримесечие. За сравнение, ръстът в края на 2021 г. вероятно ще достигне просто двуцифрени стойности.
В същото време вероятното ниво на базовото търсене става все по-трудно за оценка. Колко са се променили дигиталните навици на потребителите и доколко те ще се върнат към старите начини на работа и забавление, ако пандемията отслабне?
Компаниите, които са увеличили дигиталните си разходи, изглежда по-малко вероятно да ги понижат. Но ако те са изтеглили напред технологични разходи, които вече са били планирани, за да преодолеят кризата, това може да ерозира бъдещите им разходи. След толкова продължителни сътресения в работните им процеси по време на пандемията, компаниите може също да почувстват, че не могат да се справят наведнъж с толкова много промени, поради което може да забавят някои от плановете си за цифрова трансформация.
Въпреки това основните дългосрочни тенденции изглеждат силни, колкото винаги. Пандемията само подчерта необходимостта от трансформация за повишаване на гъвкавостта на бизнеса. Облачните изчисления едва започват да навлизат в повечето установени IT процеси, а електронната търговия все още представлява само около 15% от разходите на дребно в САЩ.
Всичко това оставя много пространство за дългосрочен растеж. Но след последните ръстове и с непосредствените перспективи, които изглеждат по-малко сигурни, става все по-трудно да се разчита на нова звездна година за технологичните акции.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате