IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Отчетът на American Express надмина пазарните очаквания, подкрепен от богатите клиенти

Обемът на трансакциите по кредитни карти и други продукти, издадени от компанията, възлиза на 416,3 млрд. долара, засенчвайки прогнозите на анализаторите

16:58 | 18.07.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Обемът на извършените трансакции чрез карти на American Express Co. и други продукти надмина очакванията през второто тримесечие, тъй като богатите клиенти продължиха да харчат, съобщава Bloomberg.

Обемът на трансакциите по кредитни карти и други продукти, издадени от American Express, възлиза на 416,3 млрд. долара на база коригирани валутни курсове, надминавайки прогнозите на анализаторите за 412,8 млрд. долара.

„През тримесечието отчетохме рекордни разходи на ползвателите на карти, търсенето на нашите премиум продукти беше силно, а кредитните ни показатели останаха най-добрите в класа си“, изтъква главният изпълнителен директор Стив Скуери.

Общите приходи минус разходите по лихви са се увеличили с 9,3% до 17,9 млрд. долара, в резултат на увеличените разходи по карти, по-високия нетен лихвен доход от по-големите салда по револвиращи кредити и ръста на таксите по картите, добавя компанията.

Секторът на премиум картите, където American Express е най-известна с дейността си, става все по-конкурентен, като конкурентът JPMorgan Chase & Co. наскоро обнови своята кредитна карта Chase Sapphire Reserve, а Citigroup Inc. обяви, че ще пусне карта Strata Elite, насочена към заможни клиенти.

American Express се утвърждава в пространството, като загатва за актуализации на популярната си платинена карта по-късно тази година. Скуери казва, че конкуренцията в пространството на избраните карти привлича потребителите.

„Това прави всички нас малко по-добри“, изтъква той. „Ако погледнете тези неща за определен период от време, ще видите, че сме се справили повече от добре в това пространство, тъй като сме продължили да растем“, добавя Скуери.

Базираната в Ню Йорк компания отново потвърди очакванията за ръст на приходите за цялата година от 8% до 10% и печалба от 15 до 15,50 долара на акция.

Консолидираните провизии на American Express за кредитни загуби възлизат на 1,4 млрд. долара, което е увеличение спрямо отчетените преди година 1,3 млрд. долара, като резултатът изостава от очакванията на анализаторите за 1,46 млрд. долара. Увеличението идва в момент на по-високо нетно натрупване на резерви и по-високи нетни отписвания, тъй като общите заеми и вземания от ползвателите на карти се увеличават, изтъква компанията.

Консолидираните разходи възлизат на 12,9 млрд. долара, което е с 14% повече от данните преди година и надвишава пазарните очаквания за 12,7 млрд. долара. Увеличението на оперативните разходи се дължи отчасти на по-големите инвестиции в управлението на риска и по-високите разходи за ангажиране на клиентите, обусловени от увеличените разходи на картодържателите и използването на предимства, свързани с пътувания.

Тъй като American Express продължава да инвестира във фокуса към по-млади клиенти, фирмата подчертава, че делът на клиентите от поколения Y и Z с просрочие е под средното за индустрията. Около 1,9% от клиентите на компанията от поколението Y и Z са просрочили плащанията си с повече от 30 дни, докато 3,1% от клиентите от поколението X и това на бейби бум поколението в индустрията са просрочили плащанията си с повече от 30 дни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:59 | 18.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Банки и застрахователи виж още

Коментари

Финанси виж още