IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шефът на Asos представи нов план за преструктуриране в борба с инфлацията

Компанията за бърза мода е изправена пред трудни времена, като акциите ѝ загубиха почти 80% от стойността си от началото на годината

16:17 | 19.10.22 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Новият главен изпълнителен директор на британската верига за бърза мода Asos представи подробен план да намали наличностите, да забави автоматизацията и да свие разходите като част от усилията да оцелее, докато потребителите се оттеглят, съобщава Bloomberg.

Очертавайки предизвикателствата пред Хосе Антонио Рамос Каламонте, който пое поста в компанията през юни, Asos ще поеме еднократен удар от до 130 млн. паунда (147 млн. долара), а свободните парични потоци тази фискална година в най-добрия случай ще бъдат нулеви. Компанията очаква загуба за първото полугодие, но заяви, че нещата след това би трябвало да се подобрят, без да даде насоки за печалбата за годината.

Акциите на Asos леко поевтиняха в ранната търговия, преди да поскъпнат с 12% в Лондон.

Тъй като потребителите ограничават разходите си за мода и други неважни стоки, за да се справят с кризата с разходите за живот, Asos – победител по време на блокадите през пандемията – е изправена пред трудни времена, като акциите ѝ загубиха почти 80% от стойността си от началото на годината. Освен с по-слабите настроения на потребителите търговецът на дребно се бори с растящите разходи, засилената конкуренция и трудностите в снабдителните вериги, включително високи транспортни разходи.

Предупреждение за печалбата

Asos публикува предупреждение за печалбата през юни и предприе промени в топ мениджмънта си. Дългогодишният главен изпълнителен директор Ник Байтън се оттегли миналия октомври, а временният му заместник Мат Дън, който беше и главен финансов и главен оперативен директор, напуска този месец.

Компанията, която наскоро предоговори финансови споразумения за револвиращ кредит за 350 млн. паунда, каза, че новият план ще улесни по-бързото производство на модни артикули, ще подобри гъвкавостта при закупуване, ще намали разходите и ще укрепи баланса. Рамос Каламонте иска и да „освежи фирмената култура“, както и да подобри дигиталното предлагане.

„Силно съм убеден, че ще успеем да гарантираме, че ще можем да преодолеем несигурните икономически времена, които ни предстоят, и ще можем да излезем от тях по-силни и готови да печелим на тези пазари“, казва Рамос Каламонте в интервю, добавяйки, че за него „лично е ясно, че трябва да предизвикаме истинска промяна в Asos сега“.

Повече връщане на покупки

Потребителите на Asos са увеличили количеството дрехи, които връщат обратно през годината, така че равнищата на често скъпите връщания надвишават предпандемичните нива от май нататък. Конкурентите Zara и Boohoo започнаха да таксуват онлайн връщанията през последните месеци, за да се справят с проблема, но Asos не е предприел подобна стъпка.

„Не обмисляме да таксуваме връщането в момента“, казва Рамос Каламонте. „Това е основна част от търговското ни предложение“.

Основана в северен Лондон през 2000 г. от Ник Робъртсън и брат му с малка сума стартов капитал, от много години Asos се възприема за любимец на фондовия пазар, отчитайки нарастващи продажби и печалба.

Сега Asos е една от британските компании с най-много къси позиции, тъй като инвеститорите залагат, че цената на акциите ще спадне още. Marshall Wace, Marble Bar Asset Management и GLG Partners са натрупали къси позиции, възлизащи на общо 5,8% от акциите на Asos.

“Инвеститорите явно смятат, че моделът на бързата мода е обречен“, посочва Елеонора Дани, анализатор в Shore Capital, в скорошна бележка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:17 | 19.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още