С усилващи мрежи се изгражда част от третата конструктивна облицовка на тръбата за София на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“. След като тя бъде поставена ще се положи хидроизолацията и последната четвърта облицовка на съоръжението, съобщават от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Преди да се достигне до този етап от работата тръбата е била укрепена с 55 км анкери. Дължината на един е 12 метра и се вкарва в стените за връзка между отделните облицовки и скалния масив, обясняват от АПИ. При стартирането на ремонтните дейности в тръбата за София са били открити множество пукнатини в облицовката и кухини. За запълването им и за да се заздрави съоръжението са използвани над 2500 куб. метра бетон, допълват от пътното ведомство.
„Витиня“ е най-дългият пътен тунел - 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г.
Миналата година на съоръжението са били направени множество проучвания и експертизи, въз основа на които са били предприети аварийно-възстановителни дейности, за да се приведе в съответствие с европейската директива 2004/54/ЕО за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T). В тази връзка ще бъдат направени и три напречни връзки - две пешеходни и една пътна, които ще свързват двете тръби на тунела, които ще се използват в случай на пътен инцидент. По този начин съоръжението изцяло ще отговаря на европейските изисквания.
Изпълнител на обекта е „Автомагистрали“ ЕАД. Очаква се строителните дейности да завършат през втората половина на 2020 г. Индикативната стойност на аварийно-възстановителните работи е около 50 млн. лв. Ремонтираната тръба ще е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, каквито има в ремонтираната тръба за Варна.
Припомняме, че ремонтът на тунел "Витиня" започна през юни 2016 г. с работа по тръбата в посока Варна. Тя беше отворена за движение през септември 2017 г., а ремонтът струваше над 22 млн. лв. Няколко дни по-късно започна ремонтът на тръбата за София, а тогавашният министър на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който в момента е заместник-министър, обеща, че работата ще приключи само за два месеца.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Доц. Николай Димитров: Българинът е песимист по природа
9 храни против деменция
Нумерологична прогноза за 15 – 21 декември
3 добавки за женското здраве след 40