От изключително значение е при ползването на услугите на търговци за изработка на мебели, дограми и др. потребителите да изискват и пазят писмени оферти и договори. В тях се съдържат конкретните параметри на условията, с които двете страни се съгласяват – цена, срок на доставка, неустойки при неизпълнени задължения. Така при възникването на някакъв спор по-лесно може да бъде доказано кой какво не е изпълнил съгласно договорките и какво дължи за това на отсрещната страна, включително и в случай на забавена доставка.
„Има възможност, ако срокът не бъде спазен, така както е договорено, по взаимно съгласие на потребителя и търговеца да бъде договорен нов срок за изпълнение, в рамките на който все пак да бъде предоставено онова, което е поръчано”, обясни председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред Нова телевизия. Той добави, че ако не се стигне до изпълнение и в допълнително договорения срок, наред с неустойките, потребителят има право да развали договора, съответно и да получи цялата заплатена от него сума обратно.
Ако това не се случи, последната дума е на съда, но преди това потребителите могат да потърсят съдействието на КЗП, както и на т.нар. помирителни комисии. „Във всеки един конкретен случай, освен че за констатираните нарушения налагаме предвидените в закона санкции, ние предприемаме и всички онези действия, които да доведат до справедливо обезщетение и компенсация за потребителите”, добави Маргаритов.
В случаите, в които се окаже, че търговецът съзнателно е поемал ангажимент за изпълнението на поръчки, с които предварително е знаел, че няма да успее да се справи в срок, Комисията може да се произнесе за наличието на нелоялна практика. Това ще донесе на фирмата санкция в размер на до 30 000 лв. и забрана за прилагането на тази практика в бъдеще. Ако пък се стигне до повторно такова нарушение в рамките на една година, санкцията достига до 50 000 лв.
Председателят на КЗП отправи принципен съвет – при избора на търговец за извършването на дадена услуга да не се взимат импулсивни решения, дори когато на пръв поглед сделката изглежда изключително изгодна или когато е препоръчана от човек, на когото може да се има доверие. „Добре е самите ние като клиенти да направим своето проучване и по отношение на самия търговец, и по отношение на това какви други оферти за тези услуги има на пазара”, каза още той.


Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Над 20-километрова колона от тирове на границата
101 проверки на обекти и лечебни заведения извърши РЗИ за седмица
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Недостиг на кръв в център по трансфузионна хематология в Плевен
Кристъл Палас притисна Сити, но въпреки това “гражданите” победиха
Доц. Киселова: Лоша комуникация, силно его и липса на правила бутнаха кабинета
Дрифтаджия с “Мерцедес” кара с над 303км/ч ВИДЕО