Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Lufthansa Technik има излишни 4500 работни места

Oт тях 2500 ще са в Германия, а колко работни места в България са застрашени засега не е ясно, но се предполага, че страната ни ще е слабо засегната от мерките

Lufthansa Technik има излишни 4500 работни места

Снимка: EPA/SASCHA STEINBACH

Lufthansa Technik - една от най-големите компании за поддръжка на реактивни самолети, не бе подмината от причинената от коронавируса криза. Дъщерното дружество на германския авиоконцерн Lufthansa има излишък от около 4500 работни места, от които 2500 са в Германия.

В средата на март главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор каза пред журналисти, че Lufthansa Technik все още има достатъчно работа за момента. Въпросът обаче е: „Кои авиокомпании в света все още ще могат да плащат сметките си през следващите седмици и месеци?", пита лаконично мениджърът.

Още по темата


В подразделението на авиокомпанията работят около 26 000 души по целия свят. Не е ясно как биха се разпределили останалите излишни около 2000 работни места по останалите подразделения. Централата на концерна е в Хамбург, а освен в София компанията има седалища и в Малта, Филипините, Пуерто Рико, Китай, Ирландия, САЩ, Италия, Русия, ОАЕ, Индия, Белгия, Полща, Австрия и Великобритания.

Преди повече от месец подразделението в България е провело две открити виртуални дискусионни сесии между ръководния екип и служителите на Lufthansa Technik Sofia, в които са присъствали над 500 служители, научи Investor.bg. Според източници от компанията, пожелали анонимност, клонът в България се справя оперативно най-добре от всички подразделения, което би трябвало да значи, че трябва да е най-малко засегнат от мерките за икономии. Голяма част от служителите в София в момента работи на половин работен ден, още от април, като вероятно това ще продължи до септември.

Въпреки многократните си опити Investor.bg не успя да получи коментар по темата от дружеството.

Пандемията и ограниченията за пътуване почти спряха бизнеса на Lufthansa, с изключение на товарите. Групата се нуждаеше от държавна помощ, а на извънредно общо събрание на 25 юни акционерите на най-голямата европейска авиокомпания дадоха зелена светлина за пакета за 9 млрд. евро.

Като цяло авиокомпанията възнамерява да запази възможно най-много позиции и предпочита да освобождава места по естествен начин – чрез доброволни напускания и пенсиониране на служители. Междувременно стана ясно, че Lufthansa Technik вече няма да печата списанието си Connection. В хода на кризата е било взето решение концернът се съсредоточи повече върху цифровите решения, обяви компанията.

„Луфтханза Техник София” е откритo в края на 2007 г. като съвместно предприятие между „Луфтханза Техник” (75,1%) и „Бългериън Еъруейз Груп” (24,9%). Българското подразделение заема стратегическо място в цялостната структура на Lufthansa Technik Group, като към днешна дата в него са заети над 1200 служители. Подразделението тук е с обща площ от 50 000 кв. м и е специализирано в базово и линейно обслужване на тясно корпусни самолети от семейството на Airbus и Boeing.

Lufthansa Technik всъщност е най-ценната перла в портфолиото на германския авиоконцерн. Това е най-голямата компания за техническо обслужване на граждански самолети с около 26 000 служители и малко под седем милиарда евро приходи през миналата година. Дъщерното дружество с 38 компании по целия свят и седалище в Хамбург отчита солидни печалби от години, но също така многократно е обект на спекулации за разделяне от концерна или частично IPO.

„Това наистина е отлична компания, която отчасти е тясно свързана с основния бизнес на групата. Сега ситуацията ни принуждава да мислим по-бързо от планираното в коя комбинация Lufthansa Technik би могла да се развие най-добре в бъдеще", каза в интервю за Handelblatt в края на седмицата Карл-Лудвих Клей, директор на Надзорния съвет на концерна. 

Още през януари анализаторът на Bloomberg Джордж Фъргюсън оцени стойността на предприятието на 7,5 милиарда евро. След началото на коронакризата неговият колега Марк Мандука от Citigroup все пак получи оценка в диапазона от 3 млрд. до 5 милиарда евро.

Поне засега обаче е ясно, че концернът няма да се раздели по какъвто и да е начин от Lufthansa Technik.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Цветан Цветанов представи лицата на новата си партия