Важно е инвестициите в БДЖ да бъдат част от програма за развитие, която да следва определени цели за подобряване на ефективността на работата в железопътния транспорт. Трябва да се инвестира и в локомотиви, да се ускорят ремонтите и модернизацията на железопътната инфраструктура, за да може да жп транспортът да бъде конкурентоспособен. Това е мнението на Петър Мутафчиев, бивш транспортен министър, изказано в Bloomberg TV Bulgaria.
Той посочи, че сред шестте условия, които бяха поставени на България за влизане в еврозоната, е, че страната трябва да приеме изискванията на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за управление на фирмите с държавна собственост".
Според него е много важно този, който притежава капитала, да знае какво иска при управлението на неговото предприятие. "Няма значение дали това е държавата или частна компания.При спазването на тези условия може да се постигнат добри резултати", смята Мутафчиев.
Той засегна въпроса за възнагражденията на мениджмънта, като заяви, че те задължително трябва да са свързани с резултатите, които ще изпълнят.
Мутафчиев коментира, че обновяването предвижда изграждането на влакови композиции, които ще бъдат на по-високо ниво. "Но това няма да реши проблемите с подвижния състав, смята той. – Важно е да се поддържат добре сегашните мотрисни влакове. Има 50 електрически и дизелови влака. Това са влакове, които се използват за крайградските зони. Те са много икономични, а услугата е комфортна."
По думите му БДЖ трябва да възстанови своя кредитен рейтинг.
"До 2009 г. БДЖ получаваше финансиране от институции извън България без държавна гаранция. Това означаваше добър кредитен рейтинг", посни Петър Мутафчиев.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Трудната истина зад Индо-Тихоокеанската стратегия на САЩ
Уолстрийт вижда задаващия се AI балон и залага какво ще го спука
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Времето днес: Предимно слънчево, градусите до 12°
Николай Станчев: Животозастраховането е в застой
Житейските стресови събития са сред най-честите фактори, отключващи депресията
Учени създадоха почти невидима изолация за прозорци
преди 6 години Инвестирайте в локомотиви, с които да превозвате продукцията от оръжейните заводи, а после печалбите по нечии джобове. Инвестирайте в некачествени магистрали, в далавери, кражби и продажби, после не се чудете, защо опашките на Терминал 2 са големи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Празни приказки са това, БДЖ е безнадеждно корумпирана и демотивирана за развитие държавна компания. Източва бюджета от десетки години, само приватизация може да и помогне. отговор Сигнализирай за неуместен коментар