Александър дьо Жуниак, председателят на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), очаква дълбока и дълга криза в гражданската авиация.
„Авиокомпаниите ще загубят повече от половината от приходите си през тази година, без държавна подкрепа половината от авиокомпаниите вероятно ще фалират до юни", каза дьо Жуниак в интервю за германския Handelsblatt. В края на годината само 50 процента от приходите, генерирани през 2019 г., ще бъдат постигнати отново.
Дьо Жуниак смята, че правителствената помощ е неизбежна, но също така се страхува, че с нея може да се стигне и до изкривявания „Държавите, които осигуряват финансова сигурност на своите авиокомпании, ще имат по-стабилни компании“. Ето защо държавите трябва да продадат отново участията си в превозвачите възможно най-скоро.
"Не познавам авиопревозвач, който да не страда. Няма приходи от пътници - товарите са малко по-добре, но това представлява само десет до 15 процента от приходите. Само фирмите за чисти товари се справят добре", казва той.
"Заради кризата някои компании могат да фалират, тогава предложенията ще намалеят. Това може да доведе до по-малко конкуренция и по-високи цени. От друга страна, слабото търсене оказва натиск върху цените. Ще продължим да сме свидетели на настояване за намаляване на емисиите от въздушния трафик, правителствата ще поставят нови изисквания към авиокомпаниите, като например по-малко натоварване на капацитета. В резултат на това нискотарифните авиокомпании биха могли да пострадат най-много, дори ако моделът им се запази в дългосрочен план".
В края на май ръководителят на IATA очаква националните пазари да рестартират дейност, паневропейският бизнес ще бъде възстановен през третото тримесечие, а по-късно и мащабните трансконтинентални полети. Предпоставка за това е споразумение с правителствата за единен нов здравен протокол, за който IATA иска да постигне съгласие в следващите няколко дни.
След това летенето ще бъде значително различно: Предвидени са контролни точки на летищата, където могат да се провеждат бързи тестове за коронавирус. В самолета трябва да има маски и цялостна дезинфекция на всички повърхности, както и на ръчния багаж. Седалки обаче не трябва да остават свободни. Като цяло дьо Жуниак е оптимист: „Жаджата за летене няма да намалее“, заключава той.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век