IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Акциите на Amazon записаха най-доброто си представяне от януари

Рекордното коледно пазаруване насърчи ръста на компанията на борсата

10:07 | 27.12.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Акциите на Amazon повишиха стойността си 4 на сто в четвъртък, след като компанията обяви рекорден сезон за коледно пазаруване, предава CNBC.

Това беше най-добрият ден за книжата на компанията от 30 януари насам, оставяйки Amazon на позитивна територия за декември след не много добро начало на месеца.

Гигантът в електронната търговия обяви в четвъртък сутринта, че е постигнал много неща, но най-впечатляващото е свързано с усилията ѝ по логистиката.

Електронната търговия се превърна в критична част от дейността на всеки търговец на дребно

“Този коледен сезон броят на нещата, които доставихме с Prime Free One-Day и Prime Free Same-Day Delivery, нарасна близо четири пъти в сравнение със същия период на миналия празничен сезон, което прави това най-бързите празници за Amazon”, разкри компанията. Освен това концернът посочи, че с 60% повече клиенти са избрали доставка до място, от което сами да вземат поръчката си, вместо до домовете или офисите им, в сравнение с миналата година.

Логистичните подобрения, които Amazon е трябвало да направи, за да постигне резултатите за доставките от последната седмица, са впечатляващи и вероятно проправят път за ново повишение на цената на акциите, тъй като могат да донесат дългосрочен успех и след Коледа.

Amazon увеличава усилията си да разрасне своята мрежа за доставки, особено след като компанията започна да предлага еднодневни доставки на продукти за абонатите на Prime. Компанията е похарчила поне 800 млн. долара през тази година за разширяване на програмата.

Освен това фирмата на Джеф Безос твърди, че повече хора от всякога са се регистрирали да тестват Amazon Prime.

Amazon не публикува конкретни данни за продажбите, но изявлението на компанията подкрепя по-широки доказателства, че пазаруването - особено онлайн – расте силно тази година. Онлайн продажбите в САЩ през ваканционния сезон са нараснали с почти 19% в сравнение с миналата година, показват данните на Mastercard Spending Pulse, която проследява продажбите от 1 ноември до 24 декември. Това е повече от пет пъти по-голям ръст от общия растеж на продажбите през коледния сезон, който възлиза на 3,4%. Онлайн продажбите вече представляват почти 15% от общите продажби на дребно по време на празничния сезон, твърдят от Mastercard. 

„Електронната търговия се превърна в критична част от дейността на всеки търговец на дребно“, заяви в интервю за Bloomberg Стив Садове, старши консултант на Mastercard и бивш изпълнителен директор на Saks Inc. „Трябва да си търговец на всички канали“, пояснява той.

Празничният коледен сезон генерира около една пета от приходите на търговците на дребно в САЩ, твърдят от Националната федерация за търговията на дребно. Делът му може да бъде още по-висок за специализирани компании, като магазини за играчки и игри.

Акциите на Amazon се радват на 37% ръст на цената си от 52-седмичното дъно до 1363,01 долара за акция на този ден миналата година. След снощните ръстове компанията вече има пазарна капитализация от 926,5 млрд. долара.

Книжата на Amazon поеха надолу в началото на месеца заедно с останалата част на пазара, след като търговското напрежение накара инвеститорите да разпродават. Акциите на Amazon се бореха да се възстановят, докато зимните бури и голямото празнично търсене натежаха над способността ѝ да достави пратките си в срок.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:19 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още