IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Spotify прави ново придобиване с цел монетизиране на подкасти

Компанията купува Megaphone за 235 млн. долара

17:55 | 10.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Spotify прави поредно придобиване в областта на подкастите. Платформата обяви, че купува компанията за рекламни технологии Megaphone в рамките на сделка за 235 млн. долара. Двете страни отказват да разкрият дали споразумението е в брой, в акции или и двете, пише CNBC.

Цената на акциите на Spotify спадна с близо 1% след началото на днешната борсова сесия.

Megaphone предлага технология за издатели на подкасти и рекламодатели. Тя дава възможности за водене, дистрибуция и инструменти за интегриране на реклами в подкасти на компании като ESPN и Wall Street Journal. От своя страна, рекламодателите могат да използват технологията на компанията, за да достигат до публики през подкаст съдържание.

В последните няколко години Spotify не спира да придобива подкасти. Тя сключи сделки за предавания с Джо Роугън, Ким Кардашиян и Мишел Обама и купи компании като The Ringer и Gimlet Media. Сега прави стъпка напред в опитите да монетизира цялото това съдържание благодарение на новото си придобиване.

Megaphone, която преди се наричаще Panoply Media, се ребрандира през 2019 г. след като съкрати своя екип за продуциране на подкасти, за да се фокусира върху технологичната си платформа. Компанията беше собственост на базираната във Вирджиния Graham Holdings Company.

Рекламата носи сравнително малък дял от приходите на Spotify, но ръководството на компанията твърди, че е оптимистично настроено, когато става дума за рекламните възможности. В отчета си за третото тримесечие компанията заяви, че 22% от средния месечен брой потребители са слушали подкасти през последния отчетен период, а приходите от този тип съдържание са нараснали с близо 100% на годишна база. Компанията разкри още, че каталогът ѝ от подкасти вече включва над 1,9 млн. заглавия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:29 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още