IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ако се залеете с горещо кафе по време на полет, отговорна ще бъде авиокомпанията

Решението допълва въведените по-рано правила, които позволяват на европейските пътници да търсят компенсация при закъснения или анулиране на полети

20:05 | 19.12.19 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>&nbsp;Източник: Ройтерс</em></p>

 Източник: Ройтерс

Може би ще стане по-трудно да получите горещо кафе 9000 м. над земята, след като Върховният съд на Европейския съюз заяви, че авиокомпаниите могат да носят отговорност за наранявания, причинени от разлети напитки, дори ако не е ясно по каква причина чашата се е преобърнала.

„Авиокомпанията носи отговорност за вредите, причинени от разлята чаша горещо кафе“, постанови Съдът на ЕС в Люксембург в четвъртък, съобщава Bloomberg. Според решението „не е необходимо този инцидент да е причинен от опасност, обикновено свързана с полета“.

Топлите напитки често са причина фирмите за бързо хранене да бъдат съдени заради наранявания, причинени от изгаряне. През 1994 г. в Ню Мексико 81-годишен клиент осъди McDonald's за 2,9 млн. долара, като по-късно сумата за обещетението беше намалена. Starbucks постигна победа в няколко дела в САЩ, свързани с изгаряния от горещи напитки.

„Потребителите не очакват да бъдат наранени, когато пият топла напитка в самолет“, каза Агустин Рейна, ръководител на юридическите въпроси на Европейската потребителска организация BEUC. „Отговорност на въздушния превозвач е да гарантира, че осигурява на пътниците храна и напитки в безопасни условия“, добави още той.

Случаят в четвъртък е свързан с шестгодишно момиче, което е пътувало с баща си от Майорка в Испания до Виена в Австрия. Момичето е получило изгаряния, когато чашата му с кафе случайно се стоварила върху него.

Авиокомпанията Niki Luftfahr отхвърли искането на семейството за обезщетение, като заяви, че нито едно конкретно събитие на борда не е причинило преобръщането на чашата.

Съдът обаче се позова на това, че правната дефиниция на ЕС за произшествие „обхваща всички ситуации, възникнали на борда на въздухоплавателно средство, при което предмет, използван при обслужване на пътници, е причинил телесна повреда на пътник, без да е необходимо да се проверява дали тези ситуации произтичат от опасности, обикновено свързани с авиацията".

Авиокомпанията може да ограничи обещетението до 124 000 евро, ако докаже, че злополуката не е била причинена от небрежност от нейна страна или е причинена от някой друг, постанови още съдът. Решението допълва въведените по-рано правила, които позволяват на европейските пътници да търсят компенсация при закъснения или анулиране на полети, както и при проблеми с качването на борда.


Австрийският съд, който разглеждаше казуса между семейството и администрацията на авиокомпанията, препрати случая до Върховния съд на ЕС, за да могат да се определят правовите насоки по темата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 0
IQ96
преди 4 години
В скоро време ще летя, дъл да не се изгоря???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 0
Бидонойл
преди 4 години
Не знам дали ви е известно, но в случай на катастрофа за авиокомпаниите е по-изгодно всички пътници да загинат, защото тогава застрахователите плащат обезщетения на роднините и всичко приключва, но ако има оцелели, те трябва да им поемат медицинските разходи докато са живи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още