IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Американските молове могат да бъдат силно засегнати от коронавируса

Според проучване на Coresight Research 58% от хората са заявили готовност да избягват обществени места

13:55 | 29.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: БГНЕС</em></p>

Източник: БГНЕС

Ако коронавирусът се разпространи в САЩ, това може да означава наистина лоши новини за собствениците на търговски центрове там, сочи проучване, проведено тази седмица, пише CNBC.

Проучването на Coresight Research показва, че 58% от хората са заявили готовност да избягват обществени места като търговски центрове и зони за забавления, ако епидемията от коронавирус се разпространи по-широко в САЩ. Групата е анкетирала 1934 американски потребители на възраст над 18 години.

Изследването е направено във вторник и сряда тази седмица - преди Калифорния да заяви, че следи 8400 души за COVID-19.

В сряда американските здравни служители потвърдиха първия възможен случай на коронавирус в Солано. Пациентката няма история на пътуванията или контакти, които биха я изложили на риск, съобщиха здравните служители.

Приблизително 27,5% от анкетираните посочват, че вече започват да намаляват посещенията на обществени места.  Данните показват, че търговските центрове „ще бъдат силно засегнати“, се казва в съобщението.

„Сред хората, които вероятно ще променят навиците си, ако епидемията се разрастне, около три четвърти биха стояли далеч от моловете, което превръща тези места в най-избягвания тип място“, коментира основателят на Coresight Дебора Уайнсуиг. „Пазаруващите казват, че ще продължат да избягват моловете, повече отколкото магазините като цяло“, пояснява тя. Над 4 от 10 респонденти споделят, че вече ограничават посещенията си в големи търговски центрове.

Освен моловете, които вече се борят със спадащия трафик на посетителите, проучването установи, че потребителите вероятно ще започнат да избягват ресторанти, киносалони, спортни събития и други места за забавление. Това би могло да има пагубно въздействие върху продажбите, особено за онези фирми, които не могат да компенсират загубите с онлайн продажби.

Изглежда по-възрастните потребители са по-склонни да редуцират пазаруването, ако коронавирусът се разпространи допълнително в САЩ, гласи проучването. Близо 9 от 10 анкетирани на възраст над 60 години посочват, че вероятно ще избягват обществени места и ще преустановят посещенията си в моловете, ако епидемията се разрасне.

В Китай, откъдето произхожда вирусът, вече се наблюдава подобна ситуация. Магазини, включително тези на Lululemon и Louis Vuitton, временно затвориха врати, моловете са празни, а улиците са като в призрачни градове.

Според анализаторите средствата на американците най-вероятно ще бъдат засегнати от вируса, което може да доведе до забавяне на общите потребителски разходи. Хората биха се насочили към купуването на стоки от първа необходимост и медицински материали, както беше в Китай. А потребителските разходи представляват около 70% от американската икономика.

Акциите на търговците на дребно, включително на Macy's, Ralph Lauren, Tapestry, Under Armour и Gap, понижиха цените си тази седмица. Американските ценни книжа са загубили приблизително 2 трилиона долара от стойността си от понеделник до четвъртък сутринта. Dow преживя най-лошата си седмица от 2008 г. насам.

„Ние наблюдаваме внимателно ситуацията и работим с доставчиците на услуги в нашите търговски центрове, за да гарантираме използването на подходящи почистващи и дезинфекционни средства, както и да поддържаме редовен график за почистване и санитаризиране на всички общи части с голям трафик", коментира говорител на собственика на мола CBL пред CNBC:

Представители на собствениците на моловете Simon, Brookfield, Macerich, PREIT, Washington Prime и Unibail-Rodamco-Westfield не са отговорили на запитванията за коментар по темата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:15 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още