Nike Inc. отчете по-добра от очакваното печалба за първото си тримесечие, завършващо на 31 август, но въпреки това налице е малко увеличение на брутния марж, както и липсата на промяна в прогнозите за 2019 г.
Брутният марж на Nike отбелязва ръст от 50 базисни пункта до 44,2% за разглеждания период, в съответствие с очакванията на анализаторите, допитани от Thomson Reuters I/B/E/S.
„Резултатите са добри, но не са достатъчно „уау“, посочва основателят на Auxier Asset Management Джеф Осие.
За второто тримесечие от септември до ноември, в което влиза и началото на рекламната кампания с участието на състезателя по американски футбол Колин Каперник, очакванията на компанията за спортни стоки са да бъде отчетен ръст на приходите и увеличаване на брутния марж, сходни с тези през сегашния период.
Според анализатори кампанията вече е допринесла за 61% ръст на продажбите в периода ѝ, по данни на Thomson Reuters Proprietary Research.
Азираният в Оергон производител също така очаква ръст на разходите през настоящото тримесечие заради по-големите инвестиции в своите дигитални платформи и в маркетинг по време на началото на сезоните на Националната баскетболна асоциация и Националната футболна лига.
Също така през първото тримесечие с 13% са нараснали разходите на компанията, свързани с реклама и промотиране до 964 млн. долара през разглеждания период.
Nike също така запази и прогнозата си за фискалната 2019 г.
Междувременно продажбите на компанията в Северна Америка нараснаха с 6% - втори пореден ръст, който говори за признаци на възстановяване, след като конкуренцията на Adidas и Under Armour се отрази на продажбите в три от последните четири тримесечия. Приходите на свой ред нарастват с 9,7% до 9,95 млрд. долара, което е над очакванията за 9,94 млрд. долара
„Завръщаме се към силния растеж в Северна Америка дори още по-бързо, отколкото очаквахме“, заяви главният финансов директор на компанията Андрю Кемпиън.
Нетната печалба на Nike се увеличава до 1,09 млрд. долара, което се равнява на 67 цента за акция от 950 млн. долара (57 цента за акция) година по-рано. Очакванията за печалба на анализатори бяха за 63 цента за акция.
Акциите на Nike поскъпнаха с 36% от началото на годината, като само с 3% увеличиха стойността си след началото на противоречивата реклама с участието на Каперник по-рано този месец.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Учени създадоха почти невидима изолация за прозорци
Коремните мазнини след 50 години повишават риска от смърт с цели 83%
Какво представляват Социалните предприятия за хора с увреждания?
Древно езеро, изчезнало преди 100 000 години, се появи отново
Археолози откриха огромна подводна структура край Франция