PepsiCo обяви най-бързия ръст на приходите си от продажби от най-малко десет години насам и повиши прогнозите си, възползвайки се от жадните потребители, които се завръщат в ресторанти, барове и стадиони, пише Bloomberg.
Приходите от продажби през второто тримесечие са нараснали с 13% на органична база, която изключва придобивания и валутни промени, и достигат 19,2 млрд. долара, съобщи компанията във вторник. Анализатори, участвали в допитване на Bloomberg, очакваха средно 17,9 млрд. долара.
Резултатите показват, че PepsiCo е поела по пътя на възстановяването, като бизнесът в Северна Америка отново расте, а милиони потребители не се страхуват да излязат навън. Пандемията е преобърнала потребителските навици, като пакетираната храна се възползва от краткия ръст на търсенето, а храненето извън дома се е забавило при временните блокади.
„През това тримесечие изведнъж хората отново започнаха да излизат“, коментира главният финансов директор на PepsiCo Хю Джонстън. В хранителните услуги „виждаме удвояване на бизнеса за относително кратко време“, допълва той.
Книжата на PepsiCo поскъпнаха с 1,2% в предборсовата търговия в Ню Йорк. Те са нагоре с по-малко от 1% тази година до края на търговията в понеделник, като изостават от ръста със 17% на S&P 500, но изпреварват този на Coca-Cola, който леко се забави.
Печалбата на PepsiCo през тримесечието е нараснала до 1,72 долара на акция с изключването на някои ефекти спрямо средните очаквания за 1,53 долара на анализатори. Компанията повиши прогнозите си за ръста на основната печалба на акция за цялата година до 11% на базата на постоянен валутен курс.
Макар че ограниченията заради пандемията продължават да натежават върху някои пазари, приходите от продажби за тримесечието са нараснали във всички големи географски области, включително на Frito-Lay North America и на PepsiCo Beverages North America. Органичните приходи са намалели с 14% при Quaker Foods North America на фона на все по-големия брой хора, които закусват извън дома.
Представянето все още не се е върнало на нивата преди пандемията, отбелязва Джонстън. „Хората излизат повече, но далеч не са там, където бяха“, коментира той.
Компанията съобщи, че ще удължи настоящите си усилия за преструктуриране до 2026 г. с внимание върху подобряването на промишленото производство и оптимизирането на снабдителните вериги. Програмата ще наложи разходи преди данъци от 3,15 млрд. долара спрямо предходна прогноза за 2,5 млрд. долара. PepsiCo вече направи разходи преди облагане с данъци от 874 млн. долара до 12 юни.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате