Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Избързва ли Европа с рестартирането на автомобилното производство?

Въпреки че много европейски и световни концерни вече подновяват дейността в своите заводи, остава неясно кога потребителите ще бъдат готови за нови покупки

Избързва ли Европа с рестартирането на автомобилното производство?

Снимка: Bloomberg

Притежаваната от Volkswagen AG луксозна марка Audi е сред автомобилните производители, които постепенно започват да отварят заводите си в Европа, дори когато националните блокади заради коронавируса продължават да сковават икономиката на голяма част от Стария континент.

Около 100 работника в унгарския завод на Audi в Дьор - едно от най-големите съоръжения за производство на двигатели в света, подновиха работата на поточната линия, съобщиха от компанията.

Производителите на автомобили са изправени пред съкрушителен икономически удар, след като правителствата в Европа ограничиха обществения живот като начин за противодействие срещу пандемията, която отне около 120 000 живота по целия свят. Спадът в продажбите на автомобили може да достигне 3 милиона превозни средства за тази година в Европа, което ще свие приходите на концерните с общо 60 млрд. евро (66 млрд. долара), смята анализаторът от Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн.

След седмици на строги ограничения правителствата и корпорациите очертават стратегии за излизане от кризата. Все пак всякакви усилия за възстановяване на икономиката вероятно ще бъдат постепенни и може да последват и неуспехи, ако вирусът продължи да се разпространява. 

Още по темата

В Германия канцлерът Ангела Меркел ще обсъди възможните стъпки за облекчаване на ограниченията с лидерите на германските федерални провинции в сряда (15 април). Разговорите трябва да покажат кога и колко бързо автомобилните гиганти на страната - от Daimler AG до BMW AG, ще могат да започнат да рестартират производството в своите германски заводи.

Рестартирането на мащабната индустриална мрежа в Европа ще се окаже сложно начинание. Веригите на доставка са тясно свързани помежду си в регионите, където сега има ограничения за транспортиране, като броят на инфекциите все още е сравнително висок в някои райони.

Ръководителите на индустрията предупредиха за набързо организирано рестартиране на производството и призоваха за координиран европейски подход, дори когато мерките за борба с кризата се различават в различните страни.

Френският автомобилен концерн Renault SA е възобновил част от операциите си в Португалия и планира да рестартира част от производството в Румъния на 21 април, заяви говорител на компанията. Операциите в Русия също са започнали да се възстановяват от 13 април. 

Чешкият завод за сглобяване на автомобили на южнокорейската компания Hyundai също рестартира дейността си, като се работи на две смени, вместо на обичайните три.

За Audi възобновяването на производството на превозни средства в Унгария може да започне съвсем скоро. Във VW, най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял, работят около 470 000 души само в Европа, като глобалната работна силна на концерна възлиза на 670 000 работника. "Компанията прави всичко, за да защити здравето на служителите си", посочват от Audi.

VW запази някои операции за производство на компоненти в Германия по време на блокадата, ангажирайки общо 1 700 служители в пет обекта, за да защити доставките на части за фабриките си в Китай, където индустриалното възстановяване продължава да напредва.

Въпреки че слабият ръст на новите инфекции подтикна Австрия и Дания да започнат да облекчават ограничителните мерки, Франция реши да удължи блокирането, което може да тласне втората по големина икономика на блока към по-дълбока рецесия. Великобритания също може да удължи периода на ограниченията, предупреди външният министър на кралството Доминик Рааб.

Дори и производството на автомобили в Европа да се възобнови до нормални нива, не е ясно кога шоурумите ще отворят отново врати и - по-важно, кога потребителите ще искат да купуват. Новите автомобилите в автокъщите губят по 28 евро средно всеки ден от стойността си, така че един дилър с инвентар от 300 превозни средства вече е изправен пред загуби в размер на 235 200 евро, посочват от DAT.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Износът на е-коли от ЕС ускорява над 2 пъти ръста си през 2019 г.