Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

PSA и Fiat Chrysler проучват партньорство в Европа

Двете компании обмислят разработването на "супер платформа"

PSA и Fiat Chrysler проучват партньорство в Европа

Снимка: Ройтерс

PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles проучват партньорство за споделяне на инвестиции в производството на коли в Европа, съобщават запознати източници, цитирани от Bloomberg.

Френският автомобилен концерн и италианско-американската компания водят предварителни разговори за сътрудничество по „супер платформа“ – основната подпора на автомобилен модел, за да намалят инвестиционните си разходи в силно конкурентния регион, допълват източниците, пожелали да останат анонимни, тъй като въпросът е от частен характер. Първоначални преговори може да бъдат обявени до края на първото полугодие, разкрива един от източниците.

Главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес заяви по-рано този месец, че компанията му е готова да се възползва от възможностите за растеж по-малко от една година след интегрирането на Opel и Vauxhall, които бяха купени от General Motors. В същото време главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Майк Менли заяви, че „разбира се, би проучил“ сделка, която ще направи италианско-американската компания по-силна, включително съюз или сливане.

Партньорството може в крайна сметка да се развие в по-широка комбинация в бъдеще, въпреки че понастоящем вниманието е насочено върху ограниченото сътрудничество, съобщават двама от източниците.

Говорител на PSA е отказал коментар и е посочил изявленията на Таварес пред Wall Street Journal днес, че компанията не се цели към „конкретен“ партньор и не е ангажирана със „задълбочени“ преговори за намиране на такъв.

Още по темата
„Водим трайни преговори с нашите партньори“, заяви Таварес пред WSJ в отговор на въпрос за потенциални разговори с Fiat. „Нямаме конкретна цел, нито конкретни, задълбочени течащи разговори“, допълни той.
Fiat и Peugeot разшириха сътрудничеството си в пътническите ванове, като включиха автомобили под брандовете Opel и Vauxhall на френския производител през февруари.

Автомобилните компании все повече обединяват сили, за да споделят инвестиции в момент, когато автомобилната индустрия е изправена пред конкуренцията на електрическите и самоуправляващите се коли. По-строгите правила за вредните емисии, наложени от европейските регулатори, също принуждават индустрията да се отказва от традиционните двигатели с вътрешно горене.

Ford Motor и Volkswagen работят по създаването на широко партньорство, което ще включва пътнически коли и автономни автомобили, а BMW и Daimler си сътрудничат по редица проекти за споделени или самоуправляващи се автомобили.

Президентът на Fiat Chrysler Джон Елкан споделя мнението на бившия главен изпълнителен директор Серджо Маркионе, че автомобилната индустрия трябва да се консолидира, за да сложи край на дублирането на инвестиции. Маркионе заяви през 2015 г., че автомобилната индустрия пилее 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара) седмично като разходи за разработване на продукти и инструменти, които могат да бъдат споделени.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

6
 
6
 
1
преди 11 месеца
каквито и "платформи" да правят , все ше бълват *** еднодневки.

Още от Новини
Moody's понижи значително очакванията си за продажбите на коли през 2020 г.