Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Онлайн продажбите спасяват Next от големите главоболия от пандемията

Голяма част от покупките, които обичайно се случват в магазините, се насочват към онлайн платформата на компанията

Онлайн продажбите спасяват Next от големите главоболия от пандемията

Снимка: CHRIS RATCLIFFE/Bloomberg

Британският търговец на модни стоки Next надмина значително прогнозата за коледните си приходи от продажби, въпреки че блокадите заради коронавируса станаха причина за затваряне на магазини през ноември и в последните дни за пазаруване на декември. Всичко това доведе до поредно повишаване на прогнозата за печалбата, предава Ройтерс.

Книжата на компанията повишиха стойността си с 9% до петгодишен връх от 75,22 паунда.

Next, която се радва на повишено търсене на детски дрехи и домашно облекло по време на пандемията, твърди, че приходите от продажби на стоки на пълните им цени са спаднали с 1,1% през деветте седмици до 26 декември спрямо година по-рано, надминавайки прогнозата за 8% спад, дадена през октомври.

Главният изпълнителен директор Саймън Уолфсън твърди, че онлайн операциите са се справили с нарасналото търсене, след като повече от половината от продажбите, които биха били направени в магазините през ноември, са се прехвърлили онлайн.

„Бяхме изненадани, че бизнесът се справи толкова добре въпреки ноемврийската блокада“, коментира той в интервю. „Нашите операции успяха да отговорят на търсенето – нещо, за което се притеснявахме през октомври“.

Компанията вече няколко пъти повиши прогнозата си, откакто пандемията започна. През април тя прогнозира 35% спад на годишните си приходи от продажби и нулева печалба преди данъци, а сега наблюдава 16% спад на продажбите и печалба преди данъци в размер на 370 млн. паунда.

Next спечели от отдавна развитите ѝ онлайн операции, които регистрираха 38% повишение на продажбите при пълни цени през четвъртото тримесечие до 26 декември.  

Конкурентите с по-слаби или никакви онлайн операции, и по-специално Primark на AB Food, имат по-голям спад на продажбите.

Последното повишение на прогнозата на Next е четвъртото ѝ за пет месеца, а две еднократни събития, включително 12 млн. паунда от допълнителната седмица на търговия, доведоха до нова прогноза за печалбата преди данъци – 324 млн. паунда за годината, която ще приключи през януари.  

Волфсън твърди, че около половината от загубените продажби в магазините ще мигрират онлайн по време на новата блокада във Великобритания, която ще продължи до края на фискалната година и ще обхване и началото на следващата.

„Това може да е амбициозно“, коментира той, но всички складове на Next вече работят със специални протоколи, целящи предпазване на служителите от Covid-19.

За фискалната 2021-2022 г. компанията има основен сценарий, който предвижда по-слабо представяне през първата половина на годината и възстановяване през втората, като прогнозата е, че приходите от продажби ще са като тези за 2019-2020 г., а печалбата преди данъци ще е 670 млн. паунда.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Burberry е все по-голям оптимист за бъдещето благодарение на новата си стратегия