Старите държави членки на Европейския съюз (ЕС) през последните две години са започнали да променят националните си законодателства и въвеждат протекционистки мерки по отношение на транспортния бизнес в разрез с европейските закони. Това коментира в предаването „Бизнес старт на Bloomberg TV Bulgaria изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
Според него в тази графа попадат директивата за командироване на работниците, изискването за минимални часови ставки за шофьорите, когато са в съответната държава, различни мерки по отношение на почивките и т.н.
„Това изключително много пречи на бизнеса. Освен това го натоварва с различни административни тежести. Второ, не е нормално да се изисква нашите шофьори, които престояват по няколко часа, да им бъде заплащана такава ставка, каквато е в съответните държави", коментира Арабаджиев. "Имаме редица проблеми с френските власти. Те, освен че санкционират за неща, които са в разрез с регламентите на ЕС, също така нарушават правото на защита на нашите шофьори", допълни той.
Арабаджиев съобщи, че вече са предприети стъпки и ще се търси подкрепата на всички държави, които са в Алианса, за разрешаване на проблемите.
„На 30 май ще се внесе транспортният пакет за промени на регламентите в ЕС“, каза той и посочи, че българските евродепутати и министърът на транспорта са ангажирани с проблемите на бранша, но очаква в решаването им да се включи и премиерът.
Според него във вътрешен план липсата на кадри е най-сериозният проблем.
“Имаме нужда от порядъка от три до пет хил. водачи на тежкотоварни машини. Засега има сериозен недостиг и в тази връзка голяма част от българските превозвачи престанаха да развиват бизнеса си и вече инвестират в нови превозни средства, вместо да разширяват парка си“, показват наблюденията на изпълнителния директор на Съюза на международните превозвачи.
Целия разгвор с Йордан Арабаджиев можете да видите във видеото


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29