До края на януари започва изграждането на третата линия на метрото. Ще се строят седем нови метростанции, но и в седем участъка ще има проблеми в трафика заради стеснени по време на строителството улици. Това каза пред bTV кметът на София Йорданка Фандъкова.
Първата метростанция ще се строи до „Малък градски театър зад канала“. Трасето продължава през „Орлов мост“, бул. „Патриарх Евтимий“ и ул. „Граф Игнатиев“, връзка с НДК, улица „Георги Софийски“ при Медицинска академия, бул. „България“ и бул. „Акад. Ив. Ев. Гешов“ и кв. „Красно село“. Четири години е срокът за изграждане на подземното трасе.
Кметът припомни, че разширението на метрото става със средства по оперативна програма „Транспорт“.
„Трасето е тежко, минава през централна градска част, ще осигури връзка на „Овча купел“ и „Левски“ с центъра, но докато се строи, ще има затруднения“, каза кметът.
Затова в тази част няма да се правят мащабни ремонти на улици. Такива се предвиждат за бул. „Монтевидео“, който ще бъде разширен, ул. „Обиколна“ в „Дружба“, ул. „Козлодуй“ с трамвайната линия, бул. „Владимир Вазов“ с мостовите съоръжения и улица „Богатица“.
10 млн. лв. повече са заложени за вътрешнокварталните улици, заяви кметът.
Тя коментира снимка на бул. „Витоша“, където в ремонтираната пешеходна зона има пропаднали плочки. Всеки ден се налагат глоби на шофьори, които преминават през улицата, въпреки че е забранено, каза кметът. Тя допълни, че улицата е в гаранция и подобни ремонти са за сметка на изпълнителя.
За ремонта пред НДК Фандъкова каза, че над 600 хил. лв. е санкцията за изпълнителите през тази година, които за връщани 7 пъти за корекции.
Запитана дали ремонтът надхвърли 20 млн. лв., тя каза: „Не. Точно половината“. Ремонтът ще продължи през 2016 г., когато ще се подменят плочки.
„Проектът се финансираше частично от оперативна програма „Регионално развитие“ и в последствие защитихме допълнително средства. Малка част от средствата е от бюджета на общината, по-голямата част е евросредства“, заяви кметът.
Тя отрече да се кандидатира за президент на предстоящите избори.
За смяната на главния архитект на София тя каза, че Петър Диков е подал оставката си и тя влиза в сила от 9 февруари. Междувременно се подготвя нов конкурс и той ще бъде обявен до края на януари. Имало предложения от браншови и граждански организации.
За кварталите без канализация тя коментира, че Столична община планира да кандидатства с над 150 проекта по новата оперативна програма „Околна среда“.
Междувременно заместник-кметът на София Ирина Савина коментира, че до 2020 г. канализацията на територията на града трябва да бъде довършена. Тя припомни в интервю за БТА, че през 2006 г. е изготвен анализ, който показва, че 30% от града няма изградена канализацията. Основните трудности са при градоустройствените процедури и при отчуждаването.
По думите й приети в края на 2013 г. промени в Закона за общинската собственост значително са утежнили процедурата по придобиване на собствеността на терените за инфраструктурните обекти. “Но с последната промяна от 2014 г. бихме могли, преди да влезе в сила заповедта за отчуждаване, да поискаме предварително изпълнение, което ускорява процедурата”, уточни Савина.
Тя посочи, че през изминалите години е стартирало поетапното изграждане на канализация в територии на столицата, където такава липсва или е изградена частично - в кв. "Горубляне", в кв. "Суходол", в местност Сливница ("Люлин"), в кв. "Модерно предградие" и в др.
Средствата са били осигурени от различни източници - ИСПА, ОП "Околна среда" 2007-2013 г.
В малките населени места, които са с между 2 и 10 000 жители и тези под 2 000 жители, срокът за изграждане на канализация е 2025 г., посочи Савина.
С оглед на това, че София е с население от близо 2 млн. души, а разширението на канализационната мрежа в годините е забавено, нуждата от такава е огромна. Разчита се основно на еврофинансиране.


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29