Устойчивото начало на 2017 г. и по-добрата от очакваното оперативна печалба на Air France-KLM повиши цената на акциите на авиокомпанията до най-високото им ниво от юли насам в четвъртък, съобщава Ройтерс.
Мениджърите на Air France-KLM и анализатори от сектора обаче предупредиха, че предизвикателствата пред самолетната компания и конкурентите ѝ ще имат своето влияние.
„Не сме изпаднали в еуфория. Предпазливи сме, поради което продължаваме да работим върху разходите“, каза главният финансов директор Фредерик Гаже пред журналисти след представянето на резултатите.
Резервациите на дълги разстояния, за които Air France-KLM заяви, че иска да си върне пазарен дял, не са задоволителни за момента, добави Гаже. Авиокомпанията, чийто ръст на капацитета за 2016 г. се ограничи до 1%, иска да се разраства с 3% до 3,5% годишно.
Европейските авиолинии се борят да намалят разходите, за да се конкурират с нискобюджетни конкуренти като Ryanair и easyJet, което доведе до стачки в Lufthansa, Air France и British Airways през последните месеци.
Свръхкапацитетът в Европа натежава и върху цените на билетите, което носи допълнително трудности за превозвачите в региона.
Френско-холандската компания заяви, че макар че е имало голямо ниво на несигурност около приходите от билети, те все пак са се понижили само с 0,7% през януари спрямо спад от 5% за 2016 г. като цяло.
Акциите на Air France-KLM поскъпнаха със 7% в отговор на 34-процентовия скок на оперативната печалба за 2016 г. до 1,049 млрд. евро и актуализирането на информацията за резервациите през януари. В течение на сесията повишението се ускори и в края на сесията достигна 12,6.
Според Гаже понижаването на разходите с 1% миналата година е било значително за Air France-KLM, която се бори със стачки и трудни отношения с профсъюзите.
Той заяви още, че компанията цели да намали разходите с поне 1,5% тази година чрез инициативи като ново подразделение на Air France, наречено Boost, което ще оперира с по-ниски разходи.
Разходите за пилотите ще се понижат с 15%, а за стюардите – с 40%, според новите предложения, които бяха посрещнати със скептицизъм от пилотските профсъюзи при представянето им през миналата седмица.
KLM е имала оперативен марж от 6,9% през 2016 г., докато при Air France той е бил само 2,4%. Това, според Гаже, се дължи на стачките на пилотите и стюардите от Air France и влиянието на ислямистките терористични атаки срещу френския туризъм.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате