Германската авиокомпания Lufthansa прогнозира малко по-висока печалба за 2016 г. въпреки по-ниските цени на горивата, предупреждавайки за конкуренция с по-ниски тарифи и понижаващи се средни цени на билетите, съобщава Ройтерес.
Подобно на конкурентите Air France-KLM и IAG, собственик на British Airways, Lufthansa печели от ниските цени на петрола и по-силното търсене на пътувания през 2015 г., което позволи на компанията в четвъртък да възстанови плащанията на дивидентите на акционерите.
Нискотарифните превозвачи като Ryanair и easyJet обаче също печелят и се конкурират сериозно с новата нискотарфирна компания на Lufthansa Eurowings, добавяйки повече места в Европа, особено Германия, и налагайки натиск върху цените на билетите.
Lufthansa прогнозира значителен спад на доходността тази година, ключов показател на приходите на миля на пътник, включително заради добавянето на по-дълги маршрути към тези на Eurowings. Главният изпълнителен директор Симон Мен заяви пред журналисти, че може да не отчете подобрение на доходността в Европа в скоро време.
Lufthansa коментира, че очаква малък ръст на печалбата през 2016 г., след като обяви коригирана печалба преди лихвите и данъците в размер на 1,82 млрд. евро за 2015 г.
Преди актуализирането в четвъртък анализаторите средно очакваха ръст на печалбата до 2,08 млрд. евро. Акциите на превозвача поевтиняха с 4% в ранната търговия.
Групата се опитва да постигне споразумение със служителите си по нови сделки за заплатите и пенсиите. Миналата годината имаше стачки както на пилотите, така и на стюардите, което струва на компанията 213 млн. евро загуба през 2015 г.
„Оставаме разтревожени за опитите на групата да се справи с редица стратегически предизвикателства, включително с по-евтино гориво, което скрива проблемите в краткосрочен план“, заяви анализаторът на Liberum Джералд Коо, който определя рейтинг „sell” на акциите.
Мен каза за анализаторите, че групата не е склонна да даде по-амбициозни прогнози толкова рано през годината.
Заедно с икономиите от 1 млрд. евро на разходите за гориво за 2016 г., Lufthansa заяви, че ще намали разходите, след като разходите за единица продукция, без горивото и валутните ефекти, са се увеличили с 2,4% през 2015 г.
Нападенията на популярни туристически дестинации – от Париж до Тунис и Турция, също са намалили доверието на пътниците в началото на годината.
Мен заяви, че хората все още пътуват, но резервират билетите си по-късно.
„Отчитаме повишено внимание към по-ранните резервации, но не и по-малко пътници. Това е промяна в тенденцията при резервациите“, каза тя.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 9 години супер това е ефекта за който вси4ки говорят 4е е вредена ниската цена на петрола за икономиката хаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар