Руските доставчици доминират по обем на петрола, внесен в Европейския съюз, а по-голямата част от вноса идва от „нестабилни страни“, сочат данни от ново проучване на Cambridge Econometrics for Transport & Environment (T&E).
Според изследването 88% целия суров петрол в ЕС е внос, а осем от десетте най-големи доставчици на петрол в Европа са неевропейски компании, съобщава oilprice.com.
Руските фирми доставят 36% от внесения суров петрол в ЕС, като на Роснефт се падат 20%, а на Лукойл – 12%. Останалите 4% се доставят от Газпром. Само две базирани в ЕС компании – Shell и норвежката Statoil, са в топ 10 на производителите, доставящи петрол на региона.
„Прахосническата употреба на петрол от Европа пълни джобовете на големи петролни компании в страни като Русия и Либия“, казва експертът по петролна политика в T&E Лора Бъфет.
Освен от Русия и Либия по-голямата част от европейския петрол идва от страни, определяни от изследователите в доклада като „нестабилни“, включително Азербайджан, Казахстан, Нигерия и Ангола.
Нарасналата зависимост на Европа от суров петрол изглежда съвпада със зависимостта ѝ от дизела, който се е удвоил между 2001 и 2014 г., се казва още в доклада.
По време на същия период местното производство на суров петрол и вносът на такъв от сравнително стабилни страни са намалели, което прави Европа все по-зависима от нестабилни страни, за да задоволява нарастващото си търсене.
Анализаторите от T&E призовават за намаляване на въглеродните емисии от транспорта и предлагат пренасочване към електрически автомобили, което ще доведе до ръст от 1% на БВП на ЕС, ще създаде до 2 млн. нови работни места и ще намали емисиите от автомобили и микробуси с 83% до 2050 г.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 9 години Ами "прахосническа употреба" е семейния Van да е с 4 литра двигател, а съпрузите да ходят всеки поотделно на работа с SUV - ама като се замисля, това май не се отнася за Европа. Май на един друг пазар за малолитражка се смята кола с 2.5 литров двигател. А и да не забравяме, че разстоянията в Европа са като в голямо село. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Не разбирам какво е "Прахосническа употреба"? отговор Сигнализирай за неуместен коментар