Италианското правителство планира да ревизира надолу приватизационните си цели в бюджета, който правителството се очаква да обсъди на 11 април, съобщава Bloomberg.
„Италия обсъжда дял на продажбите в размер на 0,3% до 0,4% от производството за 2017 г. и за следващите години“, заяви заместник-министърът на финансите Енрико Морандо в интервю за Ambrosetti Workshop. Това е по-малко от 0,5 процента, които бяха предварително планирани за 2017 и 2018 година.
Миналата година страната не успя да постигне приватизационните си цели, които правителството определи като ключови за намаляването на държавния дълг, възлизащ на 2,25 трлн. евро ( 2,4 трлн. долара), или повече от 130 на сто от брутния вътрешен продукт на страната.
Министерството на финансите не успя да изпълни ангажимента за продажба на дял от националните железници. През ноември лявоцентристкото правителство на премиера Матео Ренци даде ход на процес по приватизация на до 40 % от железниците с аргумента, че това ще ги направи по-ефективни. Първоначално се очакваше планът да бъде завършен до средата на 2016 г.
В застой е и планът за продажбата на 40 на сто от оператора на пощенските услуги Poste Italiane, за което се говори още от 2014 г.
Морандо обяви, че в допълнение към Poste и Ferrovie dello Stato, правителството може да обмисли продажбата на допълнителни дялове в Enel и Eni. В същото време италианският финансов министър Пиер Карло Падоан заяви, че точните цифри ще станат публично достояние след тяхното одобрение.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате