Интернет милиардерът Джеф Безос заяви, че продава акции на Amazon.com за 1 млрд. долара годишно, за да финансира Blue Origin – компанията, с която иска да изпълни мечтата си да прати хора в космоса, съобщава Bloomberg.
“Бизнес моделът ми за Blue Origin в момента е да продавам акции на Amazon за около 1 млрд. долара годишно и да ги използвам за финансирането на Blue Origin”, казва Безос в сряда по време на Space Symposium – годишна конференция на индустрията в Колорадо. „Затова бизнес моделът на Blue Origin е много стабилен“.
Безос, който е вторият най-богат човек в света след Бил Гейтс, е казвал и преди, че реинвестира пари, които печели от гиганта в електронната търговия Amazon, откакто стартира компанията си за космически проучвания преди повече от десетилетие. В сряда той разкри предимството, което според него ще мотивира хората да платят около 300 хил. долара за бърз суборбитален космически полет - големите прозорци на капсулата.
Основателят на Amazon взаимства и от крайбрежните хотели и ресторанти в дизайна на космическата капсула, която Blue Origin планира да използва, за да изпрати туристи в космоса до две години. Капсулата ще бъде с „най-големите прозорци в историята на космическите кораби“, твърди компанията. В нея има място за шестима пътници, всеки със собствен прозорец и полулегнала седалка, която ще разпределя мощта, усетена при излитането, казва Blue Origin.
“Единственият ми фокус е хора в космоса“, казва Безос. „Искам хора в космоса“.
Blue Origin обаче има конкуренция. Space Exploration Technologies на Илон Мъск планира да изпрати двама туристи на пътуване около Луната по-късно следващата година. Virgin Galactic на Ричард Брансън също проучва идеята за изпращане на хора в космоса.
Blue Origin се опитва да намали разходите за пътуванията, правейки ракети за многократна употреба, както самолетите. Ракетата New Shepard на компанията е извършила пет суборбитални полета от ноември 2015 г. Суборбиталният полет е на достатъчно голяма височина, за да могат пасажерите да изпитат безтегловност, но не и на достатъчно голяма, за да обиколят Земята.
Големите прозорци за капсулата на Blue Origin ще увеличат разходите и сложността при създаването на кораба, тъй като по-големите стъклени панели трябва да са по-плътни, а това увеличава теглото на капсулата, която трябва да е възможно най-лека, казва Бил Гудман, вицепрезидент на космическите системи в Nhu Photonics.
Прозорец с диаметър 56 см на Международната космическа станция е около 8 см дебел и е направен от слоеве, създадени да устоят на сблъсъци с бързо движещи се прахови частици, да поддържат въздушното налягане в капсулата, а има и пласт, който подобрява видимостта, допълва той. Въпреки високите разходи големите прозорци ще бъдат добър маркетинг ход за космическия туризъм, допълва Гудман.
„По-голямото винаги е по-добро“, казва Гудман. „Човек, който може да си позволи полет в космоса, вероятно ще има и много добър фотоапарат и ще иска да направи хубави снимки“.
Как изглежда капсулата вижте в нашата галерия


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате