Обявената процедура за разследване на картелно споразумение на търговците на горива у нас е правилна стъпка, но ще има нов състав на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и същинската работа ще бъде свършена от него. Това каза депутатът Мартин Димитров от гражданската квота в Реформаторския блок пред БНР.
Той допълни, че не очаква нищо повече по въпроса от комисия с изтекъл мандат.
"С оглед на това ще бъде изключително важно какви хора ще влязат в новата комисия, ще ги запитаме публично какви ангажименти приемат пред обществото по процедурата за пазара на горива", уточни Димитров. Новият състав на КЗК трябва да бъде избран от парламента до няколко седмици, посочи той.
Вчера след публикуването на секторния анализ за пазара на горивата антимонополният регулатор започна процедури за установяване на картелни споразумения между седем от веригите бензиностанции в страната.
Заради трудното доказване на картел е важно и митниците, и Националната агенция за приходите (НАП) да се включат в процеса, възможно е да бъде включена и международна компания, коментира още Мартин Димитров. Според него битката за по-ниски цени на горивата е битка за по-висок икономически растеж.
„Високите цени на горивата не означават просто скъп бензин и скъп дизел, който си купуваме, а ограничаване на икономическия растеж. Водейки битка за по-ниски цени на горивата, това е битка за по-висок икономически растеж”, коментира депутатът.
Той даде пример с пазарите на малките балтийски страни, където цените са по-ниски. По думите му както е малък пазарът, така има и условия за работеща конкуренция. Преди няколко години в Румъния бяха наложени доста сериозни глоби за картел на пазара на горива, припомни Димитров.
„За нас е важно да убедим съда, че има проблем с акцизните складове и концентрация на собственост, че трябва държавата да вземе мерки за насърчаване на конкуренцията относно тези складове”, обясни още Мартин Димитров, който съвместно с депутата Петър Славов води дело за изясняване на собствеността на данъчните складове.
Според Димитров действията на антимонополното ведомство са много закъснели, допълва БТА.
„Цените на горивата в България са едни от най-високите в ЕС за миналата година, това е проблемът и това е причината да твърдим, че е изкривена конкуренцията”, коментира той.
Според него целта на проверката на КЗК трябва да бъде цените на горивата у нас да бъдат сравними със средноевропейските без данъците.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Израел обяви нова граница между страната и Ивицата Газа
Деветима от Реал загубиха от Селта на Бернабеу
Тристранката обсъжда днес новия вариант на Бюджет 2026
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
преди 9 години Точно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Абе защо всички се правят на луди!? Явно за да има зрелища за масата, щом няма хляб! Никакъв картел не може да се докаже.. никой не се събира на по чаша уиски да уговаря цени, просто всички негласно следват лидера - Лукойл и се въздържат да се цакат с цената, защото взаимно се набутват.Проблема е че има пречки пред свободния внос и продажба на горива, ето там е ключа от палатката! отговор Сигнализирай за неуместен коментар