Законът позволява срок от 24 часа за подаване на оферти в обществени поръчки, коментира в ефира на БНР регионалният министър Николай Нанков по повод търга за тол системата. Регионалното министерство преди дни даде срок от едва 24 часа за нови оферти по тази обществена поръчка. Този кратък срок беше обжалван и процедурата отново е спряна.
Регионалният министър обясни още, че всъщност процедурата по набиране на оферти в този търг не е рестартирана, а срокът е бил удължен с 24 часа.
Въпреки ограниченото време има шест подадени оферти и три жалби. Един от кандидатите е успял да подаде и оферта, и жалба срещу късия срок, което, според регионалния министър, означава, че времето е било достатъчно.
Процедурата за набиране на оферти за изграждането на системата за събирането на тол такси стартира през април 2016 година. Тя на няколко пъти беше спирана след жалби, но условията в нея не са променяни, каза Нанков.
Жалби срещу процедурата подават едни и същи компании със сходни мотиви. За Нанков процесът по въвеждането на системата се саботира умишлено от заинтересовани страни, които имат траен интерес да не бъдат въведени тол системи.
Тези компании не извършват дейност, която да е свързана с тол такси, обясни още регионалният министър.
Системата за тол таксите предвижда въвеждане на електронни винетки за леките и лекотоварни автомобили.
Тежкотоварните камиони обаче ще плащат тол такси. Така ще бъде отчетено не само теглото и големината на превозното средство, но и изминалите километри.
По този начин ще бъдат увеличени приходите от преминаването през пътната инфраструктура.
Тежкотоварните камиони амортизират пътищата в по-голяма степен от другите участници в движението. Те са и по-големи замърсители на околната среда.


Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 1
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ
Арас-Текстил – традиция, отговорност и иновации в България
Ледените пързалки в София откриха сезона
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета
преди 8 години И когато се знае, че едни и същи играчи подават жалби, очевидно целенасочено да саботират системата, нищо ли не може да се направи? Всички освен въпросните ще имат полза от нея. Не е истина колко пари ще влизат само от чуждестранните превозвачи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар