Министерството на транспорта започва преговори с три китайски банки по проекта за рефинансиране на дълга на БДЖ и осигуряването на средства за нов подвижен състав. Вече е изпратена документация, а разговорите са планирани за следващите две седмици. Това каза министърът на транспорта Христо Алексиев, който откри днес два железопътни обекта, изградени със средства от Оперативна програма „Транспорт“ - модернизираният жп участък Стамболийски – Пловдив и Интермодалния терминал в Пловдив.
Разговорите с финансовите институции са част от преговорите на министерството с китайски инвеститори по проекта за съживяване на БДЖ с рефинансиране на дълга и доставката на нови влакове. Проектът ще бъде обявен като процедура и европейски компании също ще могат да участват в преговорите, уточни министърът.
Идеята е новият подвижен състав да бъде доставен в рамките на 2020 – 2021 г., за когато е планирано да приключи модернизацията на жп направлението от сръбската граница, през София, Пловдив към Бургас и към турската граница. За това направление е необходимо да бъдат доставени 15 интерсити влака и 20 мотриси.
Запитан кога разстоянието от Пазарджик до Пловдив ще се взема за 20 минути министърът поясни, че скоро отсечката от Пловдив до Септември ще позволява скорост на влаковете 160 км/ч с модерна сигнализация. Така 6-те хиляди жители на Пазарджик, които работят в Пловдив, ще стигат с влак за около 25 минути. Засега това не може да става по-бързо, тъй като влаковете не могат да се движат със скорост над 130 км/ч, а за по-високи скорости трябва да бъдат доставени нови.
За Интермодалния терминал, който е разположен на над 70 дка, предстои избор на оператор. Той трябва да заработи до края на годината, да довърши оборудването с техника и да осигури товари, каза министърът. Такъв терминал вече е проектиран за Русе, но в момента се прави оценка дали е необходимо да се изгради.
Христо Алексиев съобщи още, че специално звено в Министерството на транспорта ще бъде създадено, за да подпомага публичните и частните проекти, които кандидатстват за финансиране с новите инструменти на Европейската комисия. В консултантския орган ще участват представители на бизнеса и банки.
Проектът за Интермодалния терминал в Пловдив е на стойност 13,3 млн. лв. (без ДДС). Изпълнител е „Трейс Груп Холд“.
Това е първият терминал от такъв тип в България, на който контейнерите ще се прехвърлят директно от камион на влак и обратно, заяви Върбан Ангелов, ръководител направление железопътно строителство в „Трейс Груп Холд“.
Строителните работи са приключили за година е половина. Терминалът е изграден на жп магистралата Калотина – София – Пловдив – Димитровград – Свиленград.
Модернизацията на жп участъка Стамболийски – Пловдив е на стойност 67 млн. лв. и е част от проекта за обновяване на отсечката Септември – Пловдив. Изпълнител е ПОРР Бау ГмбХ.


Варненски полицаи с трето място на турнир по стрелба
Убийство потресе Перник
2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Докато Лондон отново поглежда към Европа, щетите от Брекзит се оказаха двойни
BofA: Важно е да имаш достъп до пазари, без да променяш продукта
BofA: Фед като институция трябва да е независим
BofA: Фед ще намали лихвите до около 3%
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Задържаха кримка за смъртта на 61-годишен мъж в Перник
Биляна Якова към Благомир Коцев: Безкрупулен лъжец си
Шофьор загина след удар в дърво на пътя София - Варна
Д-р Симидчиев: Младите хора да отидат да гласуват, ако се стигне до избори
Трус от 4,9 по Рихтер край Анталия, Югозападна Турция
преди 8 години Алчни *** ***, ако не знаете как махнете се! Инвестирайте в заводи за мотриси, терминали, складови машини. Не искаме да пълните гушите на вашите господари, и вашите. В България имаше най-много вишисти на глава от населението и вие ги превърнахте в таксиметрови шофьори, а сега правите програми да внасяте, без дори да познавате техническата терминология! Къде са заводите ни, къде е енергетиката ни, защо разграбихте продуктите на нашият труд! отговор Сигнализирай за неуместен коментар