Организации, които работят активно за развитие на дигиталното предприемачество в България, обединяват усилията си в нова инициатива, която има за цел да стимулира един от секторите с най-голям потенциал за икономиката на България - дигиталните малки и средни компании.
Проектът носи името Economic Development via Innovations and Technology - EDIT, а зад него стоят Move.BG, Start It Smart, Асоциацията на българските лидери и предприемачи - ABLE, Българският център на жените в технологиите - BCWT, Brain WORKSHOP Institute, Betahaus, StartUP Foundation, инвестиционните фондове Eleven, LAUNCHub и Neveq, както и дигиталните стартъпи join the players, Perpetto, Reloyalty Logowski, Takeover и Web/Desh, обявиха днес организаторите.
Целта на EDIT е да обедини всички организации, работещи в дигиталната сфера в България, в името на усилията България да се превърне в иновационен център, обясни Саша Безуханова, основател и председател на Борда на директорите на Move.BG. По думите ѝ само 21% от компаниите у нас имат експортен потенциал, а идеята е техният брой да се увеличи значително. Според Безуханова EDIT ще помогне за профилирането на дигиталната индустрия в България, за създаването на среда и обмена на знания и добри практики в областта.
Първата инициатива, която EDIT предприема след основаването си, е провеждането на национално проучване Innovation Ship Bulgaria|Digital сред малките и средни предприятия в България, работещи в областта на дигиталните технологии. Във връзка с това на сайта www.edit.bg вече е качена онлайн анкета с 47 въпроса, чиято цел е да открои какво е състоянието на малкия и среден бизнес в сферата, кои са силните и слабите им страни, както и пред какви предизвикателства се изправят те на българския пазар.
Анализът на събраните данни ще даде по-конкретна информация за цялостната картина в този динамично развиващ се сектор. След това пък ще бъдат изработени и препоръки за стимулиране на дейността на компаниите в дигиталния сектор. Самите резултати ще станат ясни тази есен, когато ще бъдат обявени официално.
По думите на Антон Ценов, съосновател на Join the Players, EDIT представлява отворена мрежа, а самото проучване решава ключов проблем - липсата на данни за пазара, на базара на които след това да се направят добри стратегии за развитие.
По този начин ще се прецизират нуждите на стартиращите компании и ще се отговори на потребностите им, обясни Саша Безуханова.
“Трябва да стигнем на микрониво и да дадем на компаниите възможност да разберат къде се намират на база на данните”, коментира още тя.
Създателите на EDIT планират проучването да се провежда ежегодно, за да могат да се следят тенденциите на пазара. Същевременно инициативата е синхронизирала усилията си с няколко държави, с които се цели по-голямо сътрудничество.


ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ
Арас-Текстил – традиция, отговорност и иновации в България
преди 9 години Първо отгледайте доматите и чушките, а после ги продавайте, ако не ги изядете! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Интересна инициатива, но една бърза справка в Търговския регистър се вижда че фирмите който участват в тази инициатива са свързани една с друга. Тоест това са фирми който взимат европейски пари /Eleven, LAUNCHub и Neveq/ без да произвеждат нещо разпределят ги на други фирми и после тръгват да учат българския бизнес как се печели. Това е някакъв вид порно..фия. Докато българския бизнес не се научи как да оцелява без европейска или държавна субсидия няма да имаме икономика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар