През 2016 г. компаниите, предоставящи финансови услуги, ще инвестират 32 млрд. долара в дигиталната трансформация на бизнеса си. След тях се нарежда публичният сектор с 20 млрд. долара инвестиция, а на трето място – телекомите и медийните организации с инвестиция от 19 млрд. долара. Това разкри пред Investor.bg Майкъл Кьогелер, генерален директор на Microsoft, отговарящ за 15 пазара в Европа.
По думите му 25% от световната икономика до 2020 г. ще бъдат дигитална.
Според Кьогелер всички индустрии в света са готови за дигитална трансформация – някои повече, други по-малко, но всички се насочват натам, независимо от скоростта. По думите му фирмите, които са по-напред в това отношение, са значително по-печеливши.
Същевременно висшите мениджъри са наясно с това. Проучване на PWC показва, че 86% от главните изпълнителни директори вярват, че технологиите ще трансформират бизнеса им повече от всичко друго, което се случва в момента. 60 на сто пък вярват, че най-голямо влияние ще имат демографските промени.
Кьогелер смята, че вече говорим за Индустриална революция 4.0, в която фирмите се развиват изключително бързо. Ако за типичните представители на 500-те най-големи американски компании в САЩ (Fortune 500) са били нужни 20 гoдини, за да достигнат пазарна оценка от 1 млрд. долара, то Xiaomi и Snapchat успяха да направят това само за 2. Airnbn може да се похвали също с кратък срок - 3 години.
Кои ще са основните фактори за дигиталната трансформация? Според Кьогелер това ще са облачните услуги, големите обеми от данни и интернет на нещата. В резултат от всичко това се променят не само компаниите, но и начинът на живот на много хора.
„Нямам офис. Живея в самолети, на летища. Ако нямам интернет, умирам от скука“, обясни Кьогелер, коментирайки как дигиталната трансформация е повлияла и на него.
Променят се и продуктите, които предлагат компаниите. Като пример за това експертът посочи Netflix – “най-голямото кино в света, което не притежава киносалони“.
„Промяната изисква да не сте доволни от настоящето. Да искате да промените нещо. Ето защо компаниите трябва да знаят какво искат от бъдещето и къде искат да стигнат“, обясни той.
Повече по темата можете да научите от интервюто с Майкъл Кьогелер тази неделя в 20 ч. в предаването Invest/Or по Bloomberg TV Bulgaria.


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
преди 9 години Its not a real business unless you ship things out the back door.Manufacturing company boss отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години тез статиес у инвестора са ми луууда забава!Компаниес са се "развили" по-бързо, ЗАЩОТО СЕ НАПЕЧЕТАХА МАСОВО ПАРИ! И СЕ ГЛЕДАТ САМО ПЕЧЕЛИВШИТЕ....АМИ КОГАТО ИМАШ БИЗНЕС, А НИКОЙ НЕ ПЛАТИ ЗА НЕГО?ЧЕКАМ ПОРЕДНИА ЕНРОН ДА ФАЛИРА.сички си викат: нема стращно, фед ше надува. се ено си изстрелял 200 милки от хората към луната у балон. и те постоянно да си казват: нема страшно, балоне нема се спука, винаги ше имаме въздух и връзка. а същевременно да се отдалечава балонът. и тез в него да пропагандират: ВИНАГИ ШЕ ИМАМЕ ВРЪЗКА СЪС ЗЕМЯТА ЧРЕЗ БАЛОНЪ. НИКОГА, НИКОГА, НИКОГА НЕМА СЕ СКЪСА ВЪЗДУХОПРОВОДА. А И ВИНАГИ МОЖЕМ ДА СЕ ВЪРНЕМ.ЕЙ В ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ СТЕ, *** МАЙМУНИ ОТ ЧАВЕШКИА РОД.и си заслужавате съдбата. 1929-та ше ви се види кат децка милувка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години А дрехите, пиенето, салама и т.н. всичко ли ще е дигитално, прожектирано на екран.... :)В момента се надува втория IT балон, това е....Ама я ги питайте тези в Алепо, примерно, как е дигиталния живот или се интересуват къде да се скрият, какво да ядат и как ще се топлят през зимата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар