Редица музиканти се оказват в центъра на битката между стрийминг услугите на Apple и Spotify, пише Bloomberg.
Spotify въвежда ограничения на изпълнители, които пускат новите си произведения ексклузивно в конкурентната Apple Music, като прави музиката им по-трудна за откриване, твърдят източници, запознати със стратегията на фирмата. На звездите, които са дали на Apple ексклузивен достъп до новата си музика, е казано, че техните песни няма да бъдат включени в определени плейлисти, след като произведенията им се появят в Spotify, допълват източниците, пожелали анонимност.
Освен това въпросните песни са позиционирани по-ниско в резултатите при търсене в Spotify, най-голямата музикална стрийминг услуга в света, посочва източник. Spotify твърди, че не е променяла начина, по който функционира търсачката ѝ.
Spotify използва подобни практики от около година, коментира един от източниците, докато друг посочва, че усилията ѝ в тази посока са станали по-сериозни през последните няколко месеца. Изпълнителите, които са дали ексклузивни права на Tidal, стрийминг услугата на Джей-Зи, също са жертва на новите мерки на Spotify, твърди източник, който е отказал да посочи имена на музиканти.
Най-голямото предизвикателство
Музикалната услуга на Apple се оказа най-голямото предизвикателство пред Spotify през последната година. От дебюта си през миналия юни тя привлече повече от 15 млн. абонати, обяви компанията преди два месеца. Ексклузивните сделки за нова музика с изпълнители като Дрейк, Chance the Rapper и Франк Оушън, са основна част от стратегията на Apple. Spotify от своя страна има повече от 30 млн. абонати по целия свят.
Освен това Apple Music има начини за промотиране на изпълнители, като извеждане на преден план на техните песни в секцията Top Tracks.
Споровете относно ексклузивността се случват в критичен момент за Spotify, която е в средата на преговорите за нови лицензионни договори с най-големите звукозаписни компании в света. Фирмата планира да осъществи първичното си публично предлагане в края на следващата година, но се нуждае от по-добри дългосрочни споразумения с лейбълите, за да привлече по-голяма оценка от инвеститорите, твърди източник, запознат с плановете. Компанията не генерира печалба, въпреки че приходите ѝ надминаха 2 млрд. долара. Отчасти това се дължи на факта, че се налага да плаща 55% от сумата на звукозаписните компании и допълнителен дял на издателите.
Не е ясно дали популярни изпълнители като Дрейк и Оушън са засегнати от мерките на Spotify, а техните представители на са отговорили на запитванията за коментар.


Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 1
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ
Арас-Текстил – традиция, отговорност и иновации в България
Ледените пързалки в София откриха сезона
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета