Компанията за детски играчки Lego обяви, че годишните ѝ продажби в САЩ не са отчели промяна въпреки по-високите разходи за маркетинг, което е ограничило по-силното представяне на датската компания в Европа, съобщава MarketWatch. Като цяло компанията обаче обяви, че е постигнала рекордни приходи.
За годината до 31 декември Lego отчете приходи от 37,9 млрд. крони (5,4 млрд. долара), което е с 6% повече от 2015 г. Нетната печалба е достигнала 9,44 млрд. крони от 9,2 млрд. крони през 2015 г., а оперативната печалба се е увеличила с 1,7% до 12,4 млрд. крони.
Това е ключов момент за Lego, която е изправена пред предизвикателството да поддържа силния растеж, с който е свикнала в Европа и в САЩ, докато в същото време навлиза на нови пазари, като Китай и Индия.
В началото на 2017 г. британецът Бали Пада, който преди бе главен оперативен директор на Lego, стана главен изпълнителен директор, превръщайки се в първия шеф на компанията от основаването ѝ през 1932 г., който не е от Дания.
В четвъртък Пада заяви, че продажбите в САЩ са останали без промяна спрямо предишната година и че Lego планира да работи с търговци на дребно, за да намери новини начини да се разраства в страната.
През септември Lego съобщи, че продажбите за полугодието в САЩ също са с нулева промяна, обвинявайки веригите за доставки за това забавяне. Компанията каза, че е увеличила възможностите си за доставки, за да отговори на търсенето през втората половина на 2016 г., потенциално удвоявайки капацитета на завода си в Монтерей, Мексико.
Lego започна работа по проекти отвъд легендарните си блокчета, създавайки продукти като Lego Boost, който комбинира компютърно програмиране с пластмасовите тухлички, както и други, които използват смартфони, за да свържат физическата и дигиталната игра. През февруари Lego стартира приложение, което функционира като мини социална мрежа, позволяваща на децата да споделят какво строят онлайн.
Lego от дълго време се бори с американския си конкурент Mattel за първото място като най-голяма компания за играчки в света. Продажбите за 2016 г. на компанията обаче я постават след Mattel, която обяви през януари нетни продажби за 5,5 млрд. долара.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате