Пивоварната компания Anheuser-Busch InBev, която скоро ще произвежда почти 30% от бирата по света, иска да предлага повече бири с нисък процент на алкохол или без алкохол на потребителите, опитващи се да живеят по-здравословно, коментира Ройтерс.
Базираната в Брюксел компания, която съвсем скоро ще придобие най-големия си конкурент SABMiller, прогнозира, че бирите с ниско или нулево съдържание на алкохол ще формират 20% от продажбите ѝ до края на 2025 г.
Тази цел е доста дръзка обаче. Компанията, следяща индустрията, Plato Logic казва, че бирите с до 2,8% алкохол имат само 2,5% пазарен дял през 2014 г., въпреки че отчитат годишен растеж от 4-6% спрямо 1% за напитката като цяло.
Пивоварите за пръв път представят безалкохолна бира през 80-те и 90-те с ограничен успех. Този път те вярват, че има две неща, които ще променят играта – устойчиво търсене от потребителите и продукт, който всъщност е с вкус на обикновена бира.
AB InBev, известна най-вече с брандовете Budweiser, Stella Artois и Corona, е заделила 1 млрд. долара, за да намали злоупотребата с алкохол чрез пилотни проекти, които трябва да стартират в шест града по-късно тази година. Тя влага много повече за развитието на нови нискоалкохолни продукти до 3,5% алкохол или безалкохолни продукти с максимум 0,5% алкохол.
През май тя представи Budweiser Prohibition Beer с 0% алкохол като възможна прелюдия за продажбата ѝ на по-големи пазари.
Изправени пред нарастващото предизвикателство от по-малки крафт пивоварни и ограничен растеж на развитите пазари, големите производители се надяват слабоалкохолната бира да е сектор, в който могат бързо да се разрастват.
„Сегментът с по-високо съдържание на алкохол е покрит от крафт бирите“, казва старшият анализатор за Euromonitor Спирос Маландракис. „Основните играчи решиха да изберат сегмент, който е по-малко наситен“.
Привличането е ясно с потенциално по-силен растеж и по-големи маржове, тъй като пивоварите продават продуктите на същата или по-висока цена от обикновената бира, но плащат много по-ниски или нулеви данъци.
AB InBev не е единствена. Главният изпълнителен директор на Carlsber Сеес'т Харт заяви през март, че датската компания иска да бъде лидер в безалкохолните напитки, отбелязвайки по-бързия растеж в тази ниша.
Главният директор по продуктовото развитие на AB InBev Чарлз Нюен казва, че новата Prohibition Beer е резултат от радикални промени в производствения процес.
Преди пивоварите спираха ферментацията на ранен етап, което водеше до сладък малцов вкус. Другият вариант бе обикновена бира да се загрее, за да се изпари алкохола в нея, което обаче водеше до риск от окислен или изветрял вкус.
Сега обаче компанията е създала метод, който запазва качествата на бирата, докато я прави нискоалкохолна и именно затова смята, че ще успее да привлече все повече фенове.
AB InBev и останалите компании вярват, че потребителите също са се променили от 80-те години, когато безалкохолните бири бяха насочени основно към шофьорите и бременните жени.
Сега те не искат да привлекат трезвениците, а да отговорят на потребителите, загрижени за здравето си, които търсят по-малко калорични и по-натурални алтернативи на стандартните газирани напитки.
„Потребителите са се развили и искат да имат нещо, което е по-нискоалкохолно или безалкохолно, за удоволствие. Те искат да изглеждат готини, пиейки такива напитки в ежедневието си с приятели“, казва още Нюен.


ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ
Арас-Текстил – традиция, отговорност и иновации в България