Starbucks избра ветеран от Силициевата долина за първия си главен технологичен директор, след като най-голямата в света верига кафенета се опитва да засили дигиталните си поръчки, съобщава Wall Street Journal.
Базираната в Сиатъл компания заяви във вторник, че е наела бившия главен информационен директор на Adobe Systems Джери Мартин-Фликинджър за мениджър на технологичния екип. Това е вторият висш технологичен мениджър, който компанията назначава. През януари Starbucks нае Кевин Джонсън, бивш главен изпълнителен директор на Juniper Networks, за свой президент и главен оперативен директор.
Технологиите играят все по-голяма роля в стратегията за растеж на Starbucks, тъй като компанията се опитва да намери нови начини, за да увеличи продажбите си. В САЩ 20% от трансакциите се правят чрез мобилни устройства, докато само преди две години този процент беше едва 9%. Преди няколко дни Starbucks представи ново мобилно приложение в страната, което позволява на клиентите да поръчват и плащат за храна и напитки, преди да идат до кафене на Starbucks и да си вземат поръчката.
Миналата година главният изпълнителен директор Хауърд Шултц обяви, че разширява ролята си, за да бъде по-ангажиран с инициативите за търговия в интернет. Оттогава насам Starbucks сключи редица сделки с технологични компании, опитвайки се да привлече повече клиенти.
През юли компанията сключи партньорство с услугата за споделено пътуване Lyft, което позволява на пътниците и шофьорите, полазващи мобилното приложение на Lyft, да печелят точки за лоялност към Starbucks, които могат да бъдат разменени за храна и напитки в кафенета от веригата. Преди това Starbucks сключи подобна сделка с доставчика на музикален стрийминг Spotify, чиито потребители също могат да печелят звезди за лоялност към веригата.
Starbucks имаше главен информационен директор, чиито длъжности бяха подобни на бъдещите задължения на Мартин-Фликиндцър, но тя ще играе по-голяма роля в оформянето на технологичната програма на компанията, а добавянето на думата „технологичен“ към името на позицията „отразява естественото развитие на ролята“, заяви говорител на компанията. Главният информационен директор Кърт Гарнър, който работи в компанията от 18 години, планира да помогне при прехода на Мартин-Фликинджър към новата ѝ роля и след това ще напусне компанията в края на ноември, заяви Starbucks.
Последно Мартин-Фликинджър беше главен информационен директор на Adobe, където управлява глобалния информационно-технологичен екип на компанията и помогна за превръщането на софтуерната компания в облачно-базиран бизнес. Тя ще поеме новата си роля в Starbucks на 2 ноември. Преди Adobe Мартин-Фликинджър е била главен информационен директор в VeriSign, а преди това е заемала същата позиция и в Network Associates Inc. и McAfee Associates Inc.
„Джери е технолог по душа“, заяви Джонсън във вторник. „В момент, в който се опитваме да оформим глобалната стратегия на Starbucks, ние се нуждаем от лидерски талант с голям опит с облаците, анализа на големи количества данни, мобилните технологии и сигурността, за да преминем на следващото ниво“.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате