Американската кафе верига Starbucks намали прогнозата си за годишните си приходи и отчете по-малък от очакванията ръст на продажбите за тримесечието в своите разработени кафенета в Северна Америка. Това изпрати цената на акциите ѝ надолу с 3,8% в търговията след затварянето на пазара, съобщава Ройтерс.
Най-голямата верига за кафе в света заяви, че посещенията в САЩ са намалели, което е сигнал, че компанията може би се поддава на упорития спад, тормозещ по-широката ресторантьорска индустрия.
Главният оперативен директор на Starbucks Кевин Джонсън заяви за Ройтерс, че разочароващите резултати в САЩ се дължат основно на оперативни предизвикателства, причинени от задръстване на сайтовете, с които можеш да поръчаш кафето си и по-късно да го вземеш. Броят на кафенетата, които са получили над 20% от трансакциите си под формата на мобилни поръчки, се е удвоил до 1200 през първото фискално тримесечие, приключило на 1 януари.
Главеният изпълнителен директор Хауърд Шулц заяви в конферентен разговор: „Има голям проблем, който знаем как да го решим. Не е нужно да си гениален за това“.
Продажбите на заведенията в Северна Америка, отворени преди поне 13 месеца, отчитат повишение от 3,0% за първото тримесечие, но са под средната оценка на анализаторите за ръст от 3,9%, сочи Consensus Metrix.
Продажбите в САЩ от разработените кафенета също са се увеличили с 3,0%, но реалният брой на транскациите е намалял. Наскоро Starbucks промени програмата си за лоялност, фокусирайки се върху похарчените долари, а не върху транскациите. Коригиран спрямо тези промяна, Starbucks заяви, че трафикът остава без промяна.
Компанията, базирана в Сиатъл, прогнозира ръст на приходите за 2017 г. между 8% и 10%, което е по-малко от предишната оценка за двуцифрен ръст.
Джонсън отдаде част от по-слабото представяне и на макроикономическата слабост, която удря цялата ресторантьорска индустрия.
Приходите са се увеличили до 5,7 млрд. долара от 5,4 млрд. долара през предишната година, а нетната печалба е нараснала до 751,8 млн. долара от 687,6 млн. долара.
Приходите са под средната оценка от 5,8 млрд. долара на анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters. Коригираната печалба на акция е 52 цента и съответства на очакванията.
„Въпреки относителната последователност на Starbucks и по-доброто представяне в сравнение с конкурентите, компанията не е съвсем имунизирана към влошаване на трафика при продажбите на дребно“, казва анализаторът от Stephens Уил Слабоу в коментар към клиентите си.
Акциите на Starbucks поевтиняха с 2,20 долара до 56,26 долара за брой по време на следборсовата търговия.


Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета
Топ 5 идеи за коледни подаръци от Samsung
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО