Собственикът на British Airways IAG обяви днес, че проблемът с електрозахранването, който доведе до отмяната на стотици полети миналия месец, вероятно ще струва около 80 млн. паунда заради изгубени приходи и разходи за настаняване, смяна на резервациите и компенсации на хиляди пътници, съобщава Bloomberg.
Данните са базирани на първоначална оценка, а базираната в Лондон IAG ще представи на пазара актуализирани данни за точната цифра своевременно, каза главният изпълнителен директор на групата Уили Уолш на годишната акционерна среща в четвъртък.
„Това бе ужасяващо изживяване за много от клиентите ни и наистина съжаляваме“, каза Уолш в Мадрид, добавяйки, че „пътниците на British Airways ще бъдат компенсирани възможно най-скоро“.
Поне 75 хил. пътници не успяха да излетят в продължение на три дни от 27 май, след като компютърните системи на британския превозвач се сринаха. Уолш по-рано заяви, че сривът се е случил, след като инженер е прекъснал електрозахранването в център за данни в близост до летище Хийтроу в Лондон, а повторното включване е довело до претоварване.
Главният изпълнителен директор каза, че независимото разследване по срива напредва и добави, че нищо не предполага, че инцидентът е свързан с усилията за намаляване на разходите, наложени от шефа на British Airways Алекс Круз, или от тенденцията към аутсорсинг на някои дейности към по-евтини доставчици.
Оценки на Citigroup сочат, че разходите може да достигнат 100 млн. евро – 40 млн. евро загубени приходи и 60 млн. евро компенсации за клиентите.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате