Докато фалшивите новини наводняват интернет и все повече отслабват доверието на хората в медиите като цяло, група технологични гиганти, академични групи и неправителствени организации си стиснаха ръцете, за да подкрепят интегритета на новините и да подобрят медийната грамотност, съобщава Investopedia.
Миналия месец Facebook пое удар от Мартин Сорел, главен изпълнителен директор на рекламната агенция WPP Group, който предупреди, че гигантите сред социалните медии рискуват да изгубят рекламодателите си, ако не направят нещо за фалшивите новини.
Именно затова 25 основатели и участници създадоха фонд, носещ името News Integrity Initiative, на стойност 14 млн. долара. Сред основателите са Facebook, Mozilla, the City University of New York (CUNY), Ford Foundation, Democracy Fund, AppNexus, Betaworks и още много други.
Диверсифицираният глобален консорциум ще финансира приложни изследвания и проекти, които целят разработването на инструменти, за да подпомогнат на хората да идентифицират истинността на новините, които четат и споделят онлайн. Проектите ще бъдат администрирани от Факултета по журналистика към CUNY.
“Инициативата ще реши проблемите с невярната информация, дезинформацията и възможностите, които интернет предоставя, за да се информира общественият дебат по нови начини“, казва Кембъл Браун, ръководител на отдела за медийни партньорства във Facebook, в изявление.
Напоследък Facebook предприе няколко инициативи, свързани с новините. В средата на декември социалната мрежа въведе продуктови актуализации и партньорства с външни лица, които да проверяват фактите, за да може компанията да се защити от фалшиви новини в платформата си.
В интервю основателят и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг подчерта, че Facebook е медийна компания, но не и „традиционна медийна компания“.
През януари базираната в Калифорния компания Menlo Park стартира нов проект Facebook Journalism Project, който има за цел да създаде здравословна екосистема от новини, за да се изгради по-силна връзка между Facebook и новинарската индустрия. През първата седмица на февруари компанията направи роуд шоу в Далас и бе домакин на среща между 70 печатни и телевизионни репортери с местни журналисти и местни нюзруми.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 8 години Правиш ли разлика между фалшива новина и свобода на различно мнение? Фалшивата новина не представлява различно мнение, а опит за подмяната на истината с лъжа! Съзнателно разпространение на лъжи, не представлява никаква ценност, която трябва да се защитава! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Борба с фалшивите новини = цензура.Цензура въз основа на евроатлантическите ценности, разбирай либерален сатанизъм...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Много по сериозни средства трябва за да се реши проблема, но като за начало може да се създаде рейтинг на източниците и източниците с висок реийтинг на истинност на съдържабието да могат лесно да се разпространяват.В България източниците разпространяващи фалшифи новини в големи количества не са повече от 100. Не е голям проблем да им се сложи нисък рейтинг и да се лишат от публика във фейсбук, гугъл и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар