На сцената на музикалния фестивал Global Citizen в Сентрал парк в Ню Йорк Марко Бизари си направи селфи и помаха на близо 60 хил. души публика заедно с 14-годишната си дъщеря. Инстинктивната лекота, с която застава в светлината на прожекторите, е една от запазените марки на Бизари, който като главен изпълнителен директор води поразителната трансформация на Gucci, пише Wall Street Journal.
Преди по-малко от година изглеждаше малко вероятно компанията, която не успя да върне изгубения си блясък след напускането на дизайнера Том Форд през 2004, да успее отново да се превърне в една от най-горещите модни марки в света.
През 10-те месеца, откакто Бизари е начело на Gucci, 53-годишният мъж остави на заден план предишния образ на марката и се зае с позиционирането ѝ в нова светлина – в унисон с популярната култура.
Често изнервящите бързи решения на Бизари стоят зад всичко – от поетичния вид, представен от новоназначения творчески директор Алесандро Микеле, до новото по-приятелско поведение на бранда към независимите търговци на дребно – онези, посещавани от хората, търсещи „готините“ марки.
Първите колекции на Микеле се появиха в магазините преди няколко седмици, а сравнимите финансови резултати за тримесечието няма да са готови преди януари. Но популярни личности – от Джулия Робъртс до Хари Стайлс от One Direction, носят Gucci, а търговците на дребно твърдят, че продажбите рязко се повишават. Търсенето на някои нови продукти е толкова голямо, че компанията поръча вече четири пъти на фабриките си да произвеждат още и още.
След като се отказа от обувките и чантите Gucci преди две години, магазинът за луксозни стоки Bergdorf Goodman се връща отново към тях, твърди Ана Мария Пиментел, моден директор, отговарящ за дамските аксесоари, в Neiman Marcus Group, която притежава Bergdorf. По думите ѝ много рядко някоя марка успява да „възкръсне“ по подобен начин.
Действията на Бизари са свързани с новата вълна на промени в модната индустрия. Големи марки като Dior и Balenciaga се опитват да създадат такова преживяване за потребителите, което да насочва младите купувачи към щандовете с аксесоари и козметика, където маржовете на печалба са най-високи.
Преди Gucci беше прочута със секси дизайните на Том Форд, както и с по-нежните линии на дизайнера Фрида Джанини. Напоследък служителите в магазините на компанията ходят на обучения как да продават и подреждат витрините с новите бохемски рокли, направени от Микеле. Новата концепция за търговските обекти на Gucci беше представена за първи път в Милано през септември и включва сюрреалистични елементи.
Публичният отзвук за новия облик на Gucci не закъсня. Представянето на колекцията на Микеле „Cruise” в Ню Йорк през юни събра около 1,1 млн. гледания в YouTube канала на бранда. За сравнение миналогодишното последно шоу на Джанини за Gucci миналата година беше гледано едва 98 000 пъти.
Като главен изпълнителен директор Бизари прави агресивни бързи движения в бизнеса и не приема работата си прекалено на сериозно.
„Ние не спасяваме човешки животи“, казва той. „Ние продаваме мечти“.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
Прощаваме се с поета Найден Вълчев, автор на "Една българска роза"
Времето днес: Облачно, на места със слаби превалявания
Знаци, че той не ви харесва