Бумът на индустрията с крафт бири в САЩ се забавя. Но това не означава, че големите пивовари печелят от това, пише в свой анализ Wall Street Journal.
За последното половин десетилетие се появиха редица различни бири от нишови марки, които взеха значителен пазарен дял от масовите бири като Budweiser и Bud Light на Anheuser-Busch InBev. Сега крафт бирите представляват 14% от американския пазар по обем, което е над 6-те процента през 2009 г. според данни на компанията за проучвания Sanford C. Bernstein. Тъй като крафт бирите са по-скъпи, техният дял от пазара от гледна точка на стойността е една пета.
Но темпът им на растеж, който в продължение на години беше двуцифрен, тази година пое надолу. Според нови данни на Nielsen продажбите на крафт бири са скочили с 6,4% на годишна база през тримесечието, завършило в средата на юли. Това е по-малко от увеличението с 20% в средата на 2014 г.
Барт Уотсън от Асоциацията на пивоварите твърди, че това отчасти се дължи на факта, че местата, на които има много хора, готови да опитват нови питиета, като Портланд, Орегон, и Денвър, Колорадо, са достигнали своята зрялост. Там на крафт бирите се падат близо 40% от всички продажби на бира. Друг фактор е ограниченото място на рафтовете в супермаркетите и баровете. Обичайно търговците на бира не взимат повече крафт бири от количеството, което преди са предлагали.
Означава ли това по-добри резултати за големите пивовари? Всъщност не е достатъчно.
Крафт бирите все още взимат пазарен дял от американския пазар, просто не толкова агресивно.
Налагането на крафт бирите не е просто временно явление. То е част от добре установена тенденция на развиващите се пазари, където се харесват по-голям брой напитки.
В САЩ виното и високоалкохолните предложения отбелязват по-бърз растеж от бирата, включително с крафт марките, а това се случва от 2000 г. насам. Бърбънът е особено популярен сред по-малките. При по-скъпите питиета трябва да отбележим, че конякът Hennessy на френската компания за луксозни стоки LVMH се радва на двуцифрен растеж в САЩ.


Силно земетресение в Турция
Варненски полицаи с трето място на турнир по стрелба
Убийство потресе Перник
2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
Докато Лондон отново поглежда към Европа, щетите от Брекзит се оказаха двойни
BofA: Важно е да имаш достъп до пазари, без да променяш продукта
BofA: Фед като институция трябва да е независим
BofA: Фед ще намали лихвите до около 3%
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Зафиров: Искаме бюджет, който отговаря на реалността и ни сплотява
Задържаха кримка за смъртта на 61-годишен мъж в Перник
Биляна Якова към Благомир Коцев: Безкрупулен лъжец си
Шофьор загина след удар в дърво на пътя София - Варна
Д-р Симидчиев: Младите хора да отидат да гласуват, ако се стигне до избори
преди 9 години Да не се притесняват производителите , с прогресивното оглупяване на потребителя ще нарастват и продажбите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар