Вековните френски производители на коняк залагат все повече на американския пазар, предлагайки нови продукти и кампании, предава Ройтерс.
Четирите големи производителя на коняк – LVMH Moet Hennessy, Remy Cointreau, Pernod Ricard и Beam Suntory, обръщат все повече внимание на САЩ след спада на продажбите в Китай заради активната антикорупционна кампания на правителството там.
Във Франция конякът е смятан за напитка, избирана от зрели мъже, но в САЩ често е предпочитана от хора, които искат да заявят статута си по някакъв начин, вдъхновени от луксозните бутилки и хип-хоп песни като „Pass the Courvoisier” на Бъста Раймс.
Афроамериканците представляват две трети от всички, които консумират коняк на най-големия пазар на света, твърдят експерти. Сега това се променя. Производителите на коняк се опитват да открият как да запълнят пропастта, която остава след свиването на пазара им в Китай.
"Не искаме конякът да е категория само за определени хора“, твърди Аугустин Депардо, главен изпълнителен директор на Remy Martin.
По думите му новата кампания на фирмата му включва холивудския актьор Джереми Ренър и има за цел да привлече по-широк кръг от хора.
Hennessy, Remy Martin, Martel и Courvoisier произвеждат 85% от всичкия коняк, ето защо конкуренцията между тях е по-голяма от всякога, в момент, в който има бум на т.нар. „кафяви напитки“ като бърбъна и рома.
"Голяма част от нашите конкуренти, произвеждащи коняк, са много по-агресивни в САЩ, където инвестират в медийни кампании и то толкова големи, каквито не сме виждали никога“, коментира Жан-Баптис Ривел, директор бизнес развитие на Hennessy за Северна и Южна Америка.
Euromonitor прогнозира, че продажбите на коняк на дребно в САЩ ще достигнат 5,2 млрд. долара през 2015 г., което е с 9% повече спрямо миналата година. Това означава, че американският пазар ще надмине китайския, който се очаква да загуби 36% от стойността си по време на своя пик през 2012 г., когато достигна 7,8 млрд. долара.
Същевременно компаниите се опитват да насърчат използването на коняк в коктейли. Въпреки че брендито е основната съставка на някои класически напитки, той не е толкова широко разпространен в модерните коктейли като бърбъна, текилата и джина.
Hennessy дори пусна Hennesy Black, който е по-подходящ за коктейли.
„Според мен конякът заема правилното място в света на коктейлите, от който не се беше възползвал“, твърди анализаторът на Rabobank Стивън Рейнеклейв. Според него това е добра възможност, от която компаниите трябва да се възползват.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате