Facebook обяви, че е спряла над 350 акаунта и страници с около 1,4 млн. последователи - поредният такъв ход, който цели борба с “координираното неистинско поведение” в платформата. Освен това е и първата подобна дейност, която е свързана със саудитското правителство, предава Ройтерс.
“Правителството на Саудитска Арабия не знае за споменатите акаунти и няма представа защо те са свързвани с него”, коментира Центърът за международни комуникации към правителството.
Страните в Близкия изток се насочват все повече към уебсайтове като Facebook, Twitter и YouTube, за да се опитват да влияят политически онлайн.
През миналата година Ройтерс описа с подробности подкрепена от Иран кампания, а Рияд беше обвинен в използването на същите тактики за нападането на местния си конкурент Катар и за разпространението на дезинформация след убийството на журналиста дисидент Джамал Кашоги.
Саудитска Арабия многократно е отричала всякаква връзка със смъртта на Кашоги. Заедно със съюзниците си, тя запазва търговски и дипломатически бойкот на Катар, обвинявайки я в тероризъм, което пък Катар отрича.
Facebook обявява премахването на акаунтите заради “неавтентично поведение” по няколко пъти месечно, но изявления, които директно свързват подобно поведение с правителство, са рядкост.
“За тази операция нашите разследващи успяха да потвърдят, че личностите, които стоят зад това, са свързани с правителството на Саудитска Арабия”, коментира Натаниел Глейчър, ръководите на политиките на Facebook по киберсигурността. “Всеки път, в който имаме връзка между информационна операция и правителство, това е значително и хората трябва да са наясно”.
Освен това Facebook заяви, че е спряла отделна мрежа от над 350 акаунта, свързани с маркетинг фирми в Египет и Обединените арабски емирства. В този случай тя не свързва активността директно с правителство.
По думите на Глейчър саудитската кампания се е простирала във Facebook и в приложението за споделяне на снимки Instagram, като основни цели са били страни от Близкия изток и Северна Африка, включително Катар, ОАЕ, Египет и Палестина.
Операцията е използвала фалшиви акаунти, които са публикували от името на жители на въпросните страни, а страниците са били създадени така, че да изглеждат като местни медии. Над 100 хил. долара са били похарчени от тези профили и страници за реклама, посочва още Facebook.


Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета
Топ 5 идеи за коледни подаръци от Samsung
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО