IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

При 60% от услугите гражданите са посредници между администрациите

Приоритетно ще бъдат внедрени електронни услуги, чиито краен ползвател са гражданите и бизнесът, заяви вицепремиерът Румяна Бъчварова

12:21 | 19.01.15 г. 2
При 60% от услугите гражданите са посредници между администрациите

При над 60% от извършваните административни услуги гражданите и бизнесът са посредници между чиновниците от различни ведомства, вместо данните да се прехвърлят от една администрация към друга. В момента администрацията предоставя над 2000 услуги и над 900 регулаторни режима. Това отчете на пресконференция вицепремиерът по коалиционната политика и държавната администрация Румяна Бъчварова.

Тя посочи, че сегашното положение води до изтичане на ресурс и похабени сили. В момента, в който обменът на данни стане вътрешен, обслужването ще е много по-бързо и лесно за гражданите, заяви вицепремиерът и представи направленията, по които ще работи.

Приоритетно ще бъдат внедрени електронни услуги, чиито краен ползвател са гражданите и бизнесът, а не самите администрации.

Предстои да бъде направен одит на административните услуги и регистри, за да може администрациите да улеснят гражданите като комуникират по-добре помежду си. Услугите ще бъдат разделени на две категории - „Епизоди от живота“ и „Бизнес събития“.

"Акцент в административната реформа ще е извършването на оценка на въздействието на законодателството в партньорство с Народното събрание", декларира Бъчварова.

По изграждането на е-управление тя посочи, че ще се работи за унифициране и стандартизиране на процесите в държавната администрация, за доизграждане на основната инфраструктура, за което са заложени мерки в пътната карта за е-управлението и отваряне на регистрите за обмен на информация между администрациите.

Следва интеграция на администрациите с електронни платежни системи и регламентиране на идентификацията на гражданите, което е свързано с нови лични документи по нови стандарти. В отговор на въпрос дали ще се търси вариант гражданите да се идентифицират с личните си документи, както е било заявено при първия мандат на ГЕРБ, Бъчварова заяви, че технологиите се развиват и това е ключов въпрос за решаване.

Тя допълни, че ще се работи по създаването и на споделени услуги – например ще има споделена услуга за IT обслужване на администрацията.

Вицепремиерът заяви, че чиновниците в момента са малко под 120 000, но отказа да посочи колко точно ще бъдат съкратени.

Като приоритет, по който ще работи, тя заяви, че ще се въведе оценка на въздействието за по-добри закони. В момента средно по 2,5 нормативни акта на ден търпят промени, каза Бъчварова.

Тя припомни кои са най-често променяните закони от 2007 г. до днес – Кодексът за социално осигуряване, променян 61 пъти, и Законът за здравното осигуряване, променян 47 пъти. С десетки промени са още Законът за устройство на територията и ДОПК.

"За свърхрегулацията се говори много, но през последните години масивът законодателни актове се е увеличил с 357 нови закона", заяви вицепремиерът. Тя допълни, че ще се работи и по стандартизиране на структурата на общата администрация – както на държавната, така и на общинската.

От екипа на вицепремиера заявиха, че се сменя посоката на работа в отговор на въпрос колко време и пари са необходими, за да си „проговорят“ изградените досега системи на различните администрации. Няма да се изграждат скъпи връзки между системите, а ще има предварително изискване – преди системата да се финансира, тя да отговаря на условията за свързаност с други администрации.

Румяна Бъчварова съобщи още, че в сряда правителството ще приеме програмата, по която ще работи. Тя отказа повече подробности като посочи само, че документът е от 160 страници.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:05 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 0
KPDOLE
преди 9 години
В този ред на мисли (КАТ), да напомня на същага тази Агенцията по вписванията, че съществуват и електронните подписи и незнам защо за пореден път трябвало да се ходи ЛИЧНО, за да се подава заявление за уведомяване с SMS, за настъпили промени в Търговския и Имотния регистър. Услугата е безплатна и не е ясно защо пак трябва да се губи времето на гражданите и служителите на Агенцията. Няма кой да напише електронната форма и да я интегрира в системата ли, що ли? Пък и имам един друг въпрос. След като бъдем уведомени, че нещо вече се е случило с фирмата или имота ни, какво от това. Пак всичко е пост фактум. Пак се тръгва през МВР, Съд, Адвокати. Това уведомление има смисъл, само ако се изпраща при постъпване на документи за искана промяна и има няколко гратисни дни да извършване на самото вписван, в които да може да отидете и да спрете процедурата в Агенцията. Иначе пак ще сме само информирани без право на своевременно реагиране.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 1
Tobywolf
преди 9 години
Колко десетки милиона ще се откраднат, докато продължаваме да я дъвчим тая дъвка с електронните услуги...Улеснения, ли?!? Пьрвото нещо, което искат на фирми в КАТ е ... актуално състояние... На отговор, че регистърът е публичен и е въпрос на 1 минута данните да бъдат проверени ти отговарят, че нямали връзка и да отиваш да се оправяш в регистъра...Е за какво са тия милиони ? И интернет ли да им прекараме и да ги научим да го ползват...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още