Компанията за мобилни съобщения Snapchat възнамерява да набере 4 млрд. долара в рамките на своето първично публично предлагане (IPO), предава Bloomberg, цитирайки запознати с дискусиите източници.
Самото IPO може да оцени Snapchat на около 25 до 35 млрд. долара, поясняват още източниците, които желаят да останат неназовани, защото дискусиите са все още непублични. Те добавят, че засега не е взето финално решение и обемът на самото IPO може да бъде различен. Оценката може да мине и 40 млрд. долара, поясняват събеседниците на агенцията.
Snapchat, която наскоро смени корпоративното си име на Snap Inc., се подготвя за листване през първото тримесечие на следващата година, стана ясно по-рано през месеца. Тъй като приходите на компанията са под 1 млрд. долара на година, тя планира да подаде конфиденциални документи до американската комисия по фондовите борси.
Представител на Snapchat е отказал коментар.
По-рано през месеца стана ясно, че Morgan Stanley и Goldman Sachs Group Inc. ще водят предлагането и са били уведомени за своята роля. JPMorgan Chase & Co., Deutsche Bank AG, Allen & Co., Barclays Plc и Credit Suisse Group AG също ще се включат като поематели.
IPO на Snapchat в началото на следващата година може да постави началото на възраждането на технологичните листвания след бавната 2016 г. Само девет технологични компании в САЩ са осъществили IPO-та през тази година, според данни на Bloomberg, като това е най-малкият им брой от седем години насам. Най-голямата компания сред тях, Twilio Inc., набра 172,5 млн. долара през юни и от началото на борсовата търговия успя да увеличи стойността си повече от два пъти.
Последните добри листвания на технологични компании в САЩ бяха през ноември 2015 г., когато Match Group Inc., компанията, която притежава приложенията за срещи Match.com, OKCupid и Tinder, стана публична при оценка от 2,9 млрд. долара.
Snap, която бе оценена на 18 млрд. долара от частните инвеститори след последния си кръг на финансиране, ще осъществи най-голямото IPO на социална медия след това на Twitter Inc. през ноември 2013 г. Освен това ще представлява най-голямото първично публично предлагане на технологична компания след листването на китайската компания за електронна търговия Alibaba Group Holding през 2014 г.
Оценката на Snapchat нарасна през последните няколко години, след като компанията добави възможности за реклама и спонсорирано съдържание в своята платформа. Компанията е заявила на инвеститорите, че очаква 1 млрд. долара рекламни приходи за 2017 г., твърдят източници, запознати с въпроса.
Компанията генерира 3,1 млн. долара приходи от реклама за първите 11 месеца на 2014 г. според финансови документи от миналата година.
Очакванията са, че Snapchat ще има 58,6 млн. потребители в САЩ до края на 2016 г., а този брой се очаква да скочи с 13,6% до 66,6 млн. до следващата година според компанията за проучвания eMarketer.


Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава