Софтуерът като услуга (Software as a Service, или SaaS) промени напълно бизнеса, тъй като предлага различни базирани в облака услуги, без да принуждава собствениците да плащат високи цени за покупката на специализиран софтуер. На практика, използвайки SaaS решение, компанията не се нуждае от скъп хардуер, скъп софтуер, използването е лесно, цената е много по-ниска, а според статистиката, приложенията от такъв тип са и по-лесни за работа.
SaaS става все по-популярна услуга, тъй като има много повече плюсове, отколкото стандартният софтуер, който се купува и инсталира на компютъра. Това се дължи на огромното количество бизнес информация, която SaaS приложенията събират от потребителите си, и която разработчиците изследват, за да внесат подобрения и да предвидят бизнес процеси, анализирайки потребителското поведение. За съжаление, повечето SaaS компании все още не са осъзнали потенциала на всичко това, пише Venture Beat.
Повечето фирми в бранша играят ролята на масови наемодатели, и като такива, имат способността да събират и анализират информация от техните клиенти. По този начин те могат да изградят безценна база данни, от която да се възползва цялата индустрия.
Чудесен пример за този метод на работа е приложението за обслужване на клиенти Zendesk. Най-сайта на създателите му има отделна секция, наречена “Добри практики”, в която са събрани всички методи за оптимизация, която компанията е научила, анализирайки поведението на потребителите си.
Клиентите на SaaS използват показателите, за да сравнят представянето си с конкурентни компании и да отговорят по-адекватно на очакванията на клиентите си. Колкото и извлечената информация да е от полза за компаниите обаче, тя ги натоварва с трудната задача да търсят постоянно подобрение.
Например компанията Noosh, която анализира точния момент, в който всеки клиент отправя запитване за цената на даден продукт, както и кога системата му "отговаря". От информацията става ясно, че в 31% от случаите купувачът получава оферта за по-малко от час. От Noosh казват, че информация като тази е от изключително значение и база за сравнение на всеки в индустрията. Подобна информация не може да се извлече от потребителите на стандартен софтуер.
За да работи всичко това, SaaS компаниите първо трябва да разполагат, а след това да интерпретират огромно количество бизнес ориентирана информация. Интернет компании като Google, Facebook и LinkedIn се занимават именно с колекционирането на информация. Те събират данни за потребителите, предлагайки им софтуерни услуги, след което използват събраната информация, за да продадат добре таргетирана реклама. Същото правят и SaaS компаниите, само че използват събраната информация, за да предложат методи за оптимизиране на бизнеса в реално време.
Встрани от анализирането на информация и публикуването на показатели, бъдещото развитие на SaaS компаниите включва използването на събраната от системите им информация за прогнозиране на бизнес процеси и оптимизации директно чрез приложенията.
Добър пример в тази посока идва от компанията Saba, която предлага SaaS решения за боравене с човешки ресурси. Компанията е внедрила в софтуера си специални алгоритми, които създават персонализирани препоръки за съдържанието, курсовете и менторите, които могат да помогнат на даден служител да бъде по-продуктивен на работното си място и да се развива в кариерата си. Всичко това е базирано на информация от клиентите на Saba.
Като към всичко това се прибави и съвместимостта на SaaS решенията, става ясно, че ни очаква нова вълна от приложения, която експерти наричат “втори облачен фронт”. Според мнозина цялата идея за използването на потребителска информация за прогнозирането на резултати и оптимизирането на бизнес процеси, не е нещо ново и се използва от години от компаниите, разработващи софтуер за попълване на складови наличности на търговски вериги. Използването по този начин на алгоритми и информация обаче, е изолиран случай. До момента компаниите анализират информация само от собствената си клиентска база. SaaS решенията имат друга цел - да позволят на компаниите да се развиват, използвайки информация от цялата индустрия.
Вторият облачен фронт идва
Достъпният през интернет софтуер има силата да събира потребителска информация, която да бъде използвана за прогнозиране и оптимизации
12:09 | 14.09.14 г.Снимка: Архим Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Microsoft планира най-дръзкия си ход от придобиването на Activision назам
-
Губи ли импулс преходът към електрическа мобилност?
-
Нито работят, нито учат – какво да правим с неактивните?
-
Dow Jones достигна рекорден връх от над 40 хил. пункта и записа пети пореден седмичен ръст
-
Михалис Сарис: Време е пътуването на България към еврозоната да завърши
-
Кадър на деня за 17 май
-
Защо Великобритания строи най-скъпата ядрена централа в света?
-
За първи път от началото на войната никой в Украйна не се оплаква от липса на снаряди
-
Компанията, която успя да прескочи бариерите на САЩ и да продава китайски електромобили
-
Износът на руски стоки през пристанищата се свива все по-скоростно
-
Михалис Сарис: Време е пътуването на България към еврозоната да завърши
-
Минималната заплата за най-ниската академична длъжност става 2100 лв.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones достигна рекорден връх от над 40 хил. пункта и записа пети пореден седмичен ръст
-
ЕЦБ притиска банките да ускорят излизането си от Русия заради опасения от американски санкции
-
Несигурността за графика на лихвените понижения тласна надолу европейските борси
-
„Софарма имоти“ ще разпредели дивидент от 0,16 лв. на акция за 2023 г.
-
Паричните преводи от български емигранти се увеличават
-
SOFIX се повиши с над 2% за седмицата до почти 856 пункта