Yettel ще упражни правото си да обжалва в съда забраните, наложени от Комисията за защита на потребителите (КЗП), коментираха от мобилния оператор в отговор на въпрос от Investor.bg във връзка с действията на Комисията. От компанията посочват, че спазват „стриктно приложимото в страната законодателство“ и са уверени, че извършените промени в договорите на потребителите „са в пълно съответствие с приложимите национални и европейските норми“.
Миналата седмица КЗП обяви, че забранява със заповед повишаването на цените на мобилните оператори в България заради нелоялни търговски практики при някои от тях. Сред нарушенията, с които Комисията аргументира заповедта си, са едностранна промяна на условията по договорите, без потребителите да са дали съгласието си за това. При два от операторите са променени условията на действащи договори, включително чрез увеличаване на месечните такси, но без писмено споразумение с потребителите за това.
Според КЗП така потребителите са поставени в неравностойно положение и принудени да приемат нежелани промени или да прекратят договорите си при неблагоприятни условия. Комисията приема за подвеждащи и съобщения за правната обосновка на промените, като посочва, че един от операторите се е позовал на Закона за електронните съобщения за едностранното изменение в договорите. Сред проблемите, които проверката на КЗП е установила, е принудителното добавяне на подобрения в абонаментните планове срещу увеличение на месечната такса.
„Ние уважаваме усилията и подкрепяме инициативите на Комисията, които допринасят за по-голямо доверие и яснота в отношенията между компаниите и потребителите. Считаме обаче, че е важно тези действия да бъдат основани на обективно и точно прилагане на законодателството“, посочват от телекома. От Yettel заявяват, че промените в цените на абонаментните планове за мобилни услуги са извършени на основание Закона за електронните съобщения.
„Процесът на изменение беше съобразен с принципите на прозрачност и добросъвестност – потребителите бяха уведомени надлежно за предлаганите промени в цените на абонаментните планове и в периода 04.12.2024 г. – 04.01.2025 г. им беше предоставена възможност да вземат информирано решение дали да приемат, или отхвърлят промените, като прекратят договора си без неустойки или като преминат на различни абонаментни планове. По отношение на подобрените параметри на някои предоставяни услуги уточняваме, че тези промени са изцяло в интерес на потребителите и не водят до допълнителни разходи за тях“, посочват от компанията.
„Yettel ще продължи да си сътрудничи с КЗП и всички заинтересовани страни, за да гарантира, че интересите на потребителите са защитени, като същевременно се запазва правната сигурност и стабилност в сектора“, пише още в отговора на компанията.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа